dilluns, 13 d’octubre del 2008

Torre i cala en Basset

Cala en Basset
Avui, dilluns 13 d'octubre, hem realitzat la primera excursió de la temporada del grup "Ruta de ses ermites" (de l'Associació de veïnats "La Pua" de Pòrtol) a la Torre de cala d'en Basset des de Sant Elm. El dia no ha acompanyat gaire, pluja menuda, calitja i força humitat.
L'excursió és d'escassa dificultat, llevat d'un petit pas entre les roques (pas d'en Grau) que trobem al principi del recorregut.
Sortim de Sant Elm en direcció paral·lel a la costa, deixem el camí que trobam a la dreta que indica a la torre, seguim les fites fins arribar a una punta (sa Galera Grossa) amb vistes a Sa Dragonera, tornem agafar el caminoi que amb una curta pujada ens du a la torre. Aquesta torre és cilíndrica, amb una cambra principal i una terrassa, va ser edificada al segle XVI i forma part del conjunt de torres de defensa que servien per vigilar la costa i protegir l'illa de les incursions pirates. Desgraciadament no està gens conservada i trobam pintades a les parets entre d'altres desperfectes. Quina llàstima, em costa entendre que hi pugui haver gent que espatlli les coses que troba.
Dinam, sota el paraigües i tot d'una després, partim en direcció a la cala. Ens sorprèn una roca de color blau que hi ha, els infants es banyen i fins i tot un pop ens visita. Tornem pel mateix camí fins arribar a una esplanada que girem a l'esquerra per agafar el camí que ens du a les cases de Can Tomaví i al poble de Sant Elm, d'on hem partit.
Ruta circular amb 239 metres de pujada acumulada i 5 km de recorregut.
Excursió realitzada el dia 13 d'octubre de 2008 amb l'associació de veïnats de Pòrtol.
Veure la ruta del GPS amb Wikiloc.