dilluns, 17 de gener del 2011

Mirador de n’Alzamora

Mirador de n'Alzamora
El mirador de n’Alzamora es troba en el Puig de l'Àliga de 439 m. (Calvià). Fou inaugurat el dia 19/04/1931 pel Grup Excursionista del Foment. En l’actualitat es troba en estat de ruïna total.
Aquest itinerari transcorre per una part de la Serra de na Burguesa i sorprèn per la variat de vistes panoràmiques.
El punt de partida és el Coll des Vent el Km 6 de la carretera PMV-1043 (waypoint 01). Seguim per la carretera en direcció a Calvià per anar a trobar un portell que es troba a l’esquerra (waypoint 02). Agafem aquesta pista forestal i als 2 minuts trobem a l’esquerra una cova que fou emprada com a pedrera i més endavant passem una cadena. Als 10 minuts aproximadament deixem a l’esquerra una altre pista que procedeix de la carretera.
Continuem per la pista forestal i a pocs minuts deixem aquesta, que ens duria al Coll des Pastor, per agafar el camí de la dreta (waypoint 03).
Aquest camí puja enmig d’un pinar fins arribar a un coll i amb 5 minuts més arribem al nostre objectiu, el mirador (waypoint 04).
Des del mirador, si el dia és clar, es gaudeix de diverses panoràmiques sobre les valls de Benàtiga i Valldurgent, Serra des Burotell i cims de Na Bauçana, Galatzó i s'Esclop.
Per la tornada, retrocedim fins el coll (waypoint 05) i agafem un caminet a la dreta que transcorre per la falda sud del Puig d’en Bou fins arribar al Coll des Pastor (waypoint 06). Agafem la pista forestal en direcció nord i arribem a la cruïlla que havíem passat abans per anar al mirador (waypoint 03). Ara podem tornar pel mateix camí o seguir per la pista forestal que du a la carretera i a un refugi de caçadors fins arribar a una cruïlla a l’esquerra, està marcat amb una fita (waypoint 07). Agafem aquest caminet que passa per dins el bosc i que ens du directe al Coll d’es Vent on tenim el cotxe.
Ruta circular amb 261 metres de pujada acumulada i 8 km de recorregut.