divendres, 18 de febrer del 2011

El caló dels Màrmols

Cova de sa Plana
Comencem aquesta excursió al far del cap de ses Salines (waypoint 01), on hem arribat per la carretera Ma-6110. Aquesta parteix de la carretera Ma-6100 de Santanyí a ses Salines a prop del poble dels Llombards.
Al final de l’asfalt, davant el portell del far girem a la dreta en direcció a la mar. Abans d’arribar-hi, prenem a l’esquerra passant per una paret. Trobem un tirany marcat que no hem de deixar i avancem sempre amb la mar a la nostra dreta.
A un quart d’hora del far arribem a sa Selleta i es Pou Salat. Ara la costa es transforma amb alts i impressionants penya-segats. Seguim el nostre camí i a una mitja hora del Pou Salat, trobem una paret que creuem per un esbaldrec. Tot d’una arribem al torrent d’en Barragot (waypoint 02), que davallem al seu jaç per unes roques que hem de desgrimpar, pugem a l’altre cantó i recuperem de nou el tirany. Seguim vorera de la costa, passem per damunt d’una cavitat anomenada Barret des Capellà i poc després per la cova de sa Plana i la pedrera de sa Plana (waypoint 03), on antigament treien marès què era transportat per la mar. Abans d’arribar a sa punta dels Màrmols, el camí gira a l’esquerra, pugem un graó de roca i arribem dalt del penya-segat amb vistes a la cala. Per baixar-hi trobem un caminet costerut que ens du a l’arena de la platja (waypoint 04).
La tornada la fem pel mateix camí fins a l’alçada de la punta de Malfenera, girem a la dreta per anar a cercar un camí de carro que transcorre per dins la garriga fins arribar de nou a l’alçada del far i al cotxe.
Ruta no circular amb 145 metres de pujada acumulada i 11 km de recorregut.
Excursió realitzada el dia 06 de febrer de 2011.