dilluns, 7 de març del 2011

Mirador de n’Alzamora des de na Burguesa

Mirador de n'Alzamora
El mirador de n’Alzamora es troba en el Puig de l'Àliga de 439 m. (Calvià). Fou inaugurat el dia 19/04/1931 pel Grup Excursionista del Foment. En l’actualitat es troba en estat de ruïna total.
Aquesta ruta parteix de na Burguesa (Gènova) (WP-01). Agafem una pista asfaltada i uns metres més amunt girem a la dreta per un camí ample de terra. Passem pel costat d’unes antenes i al cap de 5 minuts, botem un cable que impedeixen el pas de vehicles. Seguim el nostre camí, trobem una altra cadena, i a uns 40 minuts aproximadament del punt de partida, arribem al coll des Pastor (WP-02), cruïlla important de camins amb uns pins enmig. Aprofitem aquesta esplanada per berenar. Si es vol, des d’aquí, en direcció a gregal, es pot anar a veure la cova des Pastor, una impressionat bauma força interessant (WP-03). Retornem al coll des Pastor i enfilem amunt per la pista forestal en direcció nord fins arribar a dalt d’un collet. Baixem i arribem a una altra cruïlla (WP-04), a la dreta ens duria a la carretera PMV-1043, nosaltres girem a l’esquerra, ara el camí es converteix amb un tirany que puja enmig d’un pinar, passem per un forn de calç (WP-05) que ens queda a la dreta i arribem a un coll on hi ha una fita (WP-06), amb 5 minuts més arribem al mirador de n’Alzamora (WP-07).
Des del mirador, si el dia és clar; es gaudeix de diverses panoràmiques sobre les valls de Benàtiga i Valldurgent, Serra des Burotell i cims de Na Bauçana, Galatzó i s'Esclop.
Per la tornada, retrocedim fins el coll (WP-05) i agafem un caminet a la dreta que transcorre per la falda sud del Puig d’en Bou fins arribar, de nou, al Coll des Pastor (WP-02). Des d’aquí tornem pel mateix camí ample fins arribar a l’aparcament del restaurant de na Burguesa.
Ruta fàcil i circular amb 411 metres de pujada acumulada i 11,5 km de recorregut. Apta per anar estirar les cames amb la família.
Excursió realitzada el dia 13 de febrer de 2011 amb l'associació de veïnats de Pòrtol.
Veure l'àlbum de fotos.

1 comentari :

Jaume Kapax ha dit...

Hola, estava mirant la vostre pàgina ja que m'agrada trescar i aprendre i no sabía perqué tot me resultava com si ho hagués vist sense haver anat a la sortida, es clar, fins que m'en he adonat.
Jo anava amb la bici i vos vaig passar a la pujada, després vaig estar xerrant amb algú al coll des pastors. No sé si va arribar a venir a la quedada que li vaig comentar.
Aquí li deixo un enllaç de fotos de la sortida. Molt bona per cert. https://picasaweb.google.com/presionador/2QUEDADABOUSBUFATSDIA26211#
i alguna crónica (sabía que ho havía comentat i no trobava).

Salutacions i bona feina amb el blog.