diumenge, 22 de maig del 2011

Casa des Frontó de sa Mola. Son Nebot

Caseta des Frontó de sa Mola
Iniciem aquest bonic i intens itinerari a la urbanització de son Macip (quilòmetre 22,8 de la carretera Ma-10) (waypoint 01). Entrem dins l’alzinar per un camí de carro ben definit amb restes d’explotació de carbó. Al final d’aquesta pista forestal arrenca el sender anomenat de “Ses Voltes d’en Galileu”. Camí de ferradura empedrat que, amb una hora de forta pujada, ens condueix a la casa de neu d’en Galileu (waypoint 02). Lloc ideal per descansar i agafar forces. Continuem per darrera el clot de neu en direcció nord-oest fins pujar a dalt la carena.
Seguim en direcció oest per un terreny rocós molt bonic. Davant nostre s’alça el Puig Major. Més endavant, en veure a la llunyania el Gorg Blau, girem a l’esquerra (sud-oest) i davallem fins arribar al torrent i el comellar que ve del Coll des Telègraf. El creuem i pugem al seu costat esquerra, trobem un tirany molt perdut que en direcció oest i, passant pel costat d’un pi amb diversos brancals (waypoint 03), ens condueix a la caseta des Frontó de sa Mola (waypoint 04).
Seguim aquest tirany en direcció sud-oest passant pel costat d’una alzina aïllada on s’inicia la forta davallada pel comellar (waypoint 05).
Ara continuem en direcció nord-oest, el camí desapareix i el terreny s’esdevé amb molt de pendent. Cal anar alerta i cercar l’itinerari més adequat per davallar per aquesta coma que ens du a la carretera al costat de l’embotelladora d’aigua (waypoint 06).
Des d’aquí anem a cercar el camí vell de Lluc (tenim problemes per accedir-hi des la planta embotelladora. Al final saltem la reixa). Aquesta pista forestal passa pel costat de la casa de son Nebot, puja al coll des Romaní (waypoint 07) i arriba a Escorca (waypoint 09) on acaba aquest interessant i dur itinerari.
Ruta circular amb 520 metres de pujada acumulada i 10 km de recorregut.
A partir de la casa de neu (waypoint 02) fins a la carretera (waypoint 05) no hi ha camí definit i cal anar alerta i seguir bé les fites. La davallada a l’embotelladora, a partir de l’alzina aïllada (waypoint 05), presenta un fort desnivell i pot ser dificultós si el terreny és banyat.
Excursió realitzada el dia 14 de maig de 2011. El grup ha estat format per: Pere, Biel Pomar, Jesús i Josep.