divendres, 15 de juliol del 2011

Pas de s'Al·lot Mort

Itinerari per excursionistes experts, avesats a caminar per la muntanya fora camins i amb bon sentit de l’orientació.
La major part del recorregut transcorre sense sender definit i per un terreny rocós, escarpat i  dur.
Cal seguir les fites i les taques de pintura vermella amb molt de cura i atenció ja que és fàcil perdre’s.
Es recomana fer-lo en època de bon temps, amb el terreny banyat i amb boira pot resultar molt perillós.
El punt de partida és abans d’arribar al Km 38'100 de la carretera Ma-10 pujant des de Sóller (waypoint 01). Agafem la pista i amb un parell de revolts i passant per sa Fonteta (font de mina) arribem al coll dels Cards Colers on hi ha una creu (waypoint 02).
Ara seguim pel camí anomenat des Cingles i abans d’arribar a la font Subauma, el camí fa una corba a l’esquerra que ens du a l’alçada de Bini Gran. Per no passar per davant de la casa, arribats al portell continuem pel camí de l’esquerra.
Seguim i aviat deixem a la dreta el camí a Bini Petit (waypoint 03).
Ara el sender ens condueix a un tancat de paret seca amb un petit portell. A aquest tancat li diuen “s’Hospital”, ja que aquí portaven els animals que estaven malalts.
El voregem per l’esquerra per un caminoi que no hem de perdre en cap moment. Seguim recte per desprès agafar cap a l’esquerra direcció a una filera de roques que es veuen al davant.
Continuem fins arribar a una roca d’uns dos metres i mig i punxeguda, a l’esquerra d’aquesta es troba l’inici del pas del Ruc (waypoint 04). Petita paret d’uns quatre metres d'alçada que desgrimpem. No és difícil.
Passat aquest pas les fites ens duen per les restes d’un antic camí de ferradura empedrat fins arribar a una cruïlla important (waypoint 05), nosaltres continuem per la dreta en direcció nord-est (seguint recta aniríem al pas des Marge i al camí de sa Costera). Ens hem de fixar molt en una muntanya de pedra vermellosa que veurem de front i que la deixem a la nostra esquerra.
Seguint en direcció nord-est per un terreny ple de carritxeres que tapen les roques, arribem al pas de sa Carritxera (waypoint 06) canal llarga i molt vertical que baixa al jaç del torrent de s’Al·lot Mort.
Des d’aquest punt i fins al torrent des Gorg des Diners es troba l'anomenat pas de s’Al·lot Mort (waypoint 07), que en realitat és una successió de passos delicats, cornises aèries i pendents verticals. Cal anar en molt de compte a cada passa, aferrar-nos al càrritx ens dóna seguretat i equilibri per avançar.
Arribem al torrent des Gorg des Diners i per evitar passar pel seu jaç, ens enfilem a la dreta per uns marges bruts de vegetació que dificulten molt l’avanç. Finalment baixem al torrent i avancem fins a l’alçada de Can Lleig que en sortim pel seu cantó dret arribant a un camí que ens du a la carretera de la cala Tuent.
Ruta no circular amb 181 metres de pujada acumulada i 10,5 km de recorregut.
Excursió realitzada el dia 18 de juny de 2011. El grup ha estat format per: Pere, Enric, Biel Pomar i Josep. A cala Tuent ens han acompanyat na Conxi i el Sr. Toni Forteza.
Vull agrair als companys Pere, Enric, Biel, Conxi i Toni per fer possible aquesta excursió. Moltes gràcies Biel per guiar-nos per aquest bonic i tant espectacular itinerari.