dimarts, 20 de desembre del 2011

Puig de sa Talaia de cal Reis

Vall d'Orient
Iniciem l'itinerari a Orient (wp 01) per la carretera en direcció a Alaró. Després de dues corbes i, a l'alçada d'un gran safareig, deixem la carretera i creuem un portell que trobem a mà dreta (wp 02).
Del portell surt un tirany que als pocs metres desemboca a un camí de carro. Aquest transcorre per conreus de pomeres i cirerers. Passats 5 minuts del portell, arribem a una barrera metàl·lica que es pot superar per una escala (wp 03).
Un cop creuada la barrera, seguim en direcció Est (esquerra, segons el sentit de la marxa) per un camí de carro ben marcat.
Anem pujant suaument per dins l’alzinar. El camí traça un parell de corbes. A l’esquerra deixem un gran pi i a la dreta unes fites.
A uns 17 minuts de la barrera, arribem a una cruïlla de camins (wp 04). Deixem el camí per on anàvem, que ens duria al Pas de s’Escaleta, per girar a la dreta (S). Ara el camí també és de carro però no tant evident i mor a una sitja (wp 05).
A la dreta de la sitja hi ha una fita que ens indica el camí a seguir (SW). És un tirany que s’enfila en fort pendent per dins l’alzinar fins arribar a una paret de pedra seca (wp 06) molt a prop del puig. Sense creuar la paret, girem a la dreta (N) i seguint les fites assolim el puig de sa Talaia de cal Reis de 765 m (wp 07).
Baixem del puig en direcció sud, creuem la paret i ben aviat trobem en sender marcat amb fites per on prosseguim la davallada fins arribar a una pista forestal a l’alçada de les cases des Rafal (wp 10). Ara en direcció oest arribem ben aviat al camí de les cases. Voltem a la dreta (N) i al cap de quinze minuts passem per una sitja (wp 11) on arriba el camí de la coma des Bous.
Continuem el nostre camí, al cap de cinc minuts creuem una paret per un esbaldrec (wp 12). Més endavant deixem a l’esquerra un camí que ens duria al salt des Freu i, seguint tot dret, arribem al Pas de s’Estaló (wp 13).
Ara el camí segueix en direcció a gregal (NE) cap a Orient fins arribar de nou a la barrera metàl·lica (wp 03). Seguint el mateix camí de l'anada arribem a Orient i tanquem així una ruta circular molt bonica i no massa llarga.
Ruta circular amb 344 metres de pujada acumulada i 6,5 km de recorregut.
Excursió realitzada el dia 03 de desembre de 2011. El grup ha estat format per: Pere, Enric, Fernando i Josep.