dissabte, 19 de maig del 2012

Cingle des Niu des Voltor

Vista panoràmica des del Cingle des Niu des Voltor
Sempre havíem recorregut l’impressionant torrent de Pareis pel seu jaç i , des d’aquí, havíem admirat l’alçada dels seus alts espadats que delimiten aquest estret congost.
L’objectiu d’aquesta excursió, és contemplar aquests tallats verticals des de la part alta del torrent. Per això hem d’ascendir per l’escarpada carena del cingle des Niu des Voltor. Aquest cingle forma una de les parets verticals de S’Entreforc, punt on s’inicia el torrent de Pareis i on conflueixen els torrents de Lluc i des Gorg Blau.
És una travessia d’anada i tornada pel mateix traçat que s’inicia i acaba al Nu de sa Corbata (Escorca) (WP-01). Molt curta, tan sols uns 5 quilòmetres de recorregut. Discorre per un territori cent per cent càrstic  i amb una espessa vegetació que dificulta avançar.
No hi ha cap senya de camí, les fites que trobem són bones aliades per seguir el traçat més adequat per dins un enorme laberint de blocs rocosos esculpits per solcs verticals (Lapiaz).
És aconsellable desviar-se un poc a l'esquerra per arribar a un espectacular mirador sobre el torrent de Pareis i s’Entreforc (WP - Mirador). Cal anar molt alerta en atracar-se a la vorera per mirar al buit, és molt perillós, provoca molta impressió i basarda.
En el tram final, tant en l’ascens com en el descens al Cingle (WP- Cingle), s'han de realitzar diverses grimpades i desgrimpades per un terreny inhòspit.
Nosaltres, des del cingle retrocedim una mica pel mateix camí, i baixem al balcó situat damunt s’Entreforc (WP - Balcó) on novament quedem estorats al mirar a baix.
Per realitzar aquest itinerari, ens hem guiat per les indicacions publicades en el blog: “Tresques per Tramuntana".
Ruta d'anada i tornada pel mateix lloc amb 293 metres de pujada acumulada i 5 km de recorregut.
Excursió realitzada el dia 05 de maig de 2012. El grup ha estat format per: Pere, Biel Pomar, Enric, Miquel i Josep. També ens acompanya el veterà i expert muntanyenc Sr. Antoni Forteza. Ell ens ha preparat unes indicacions gràfiques per realitzar aquesta espectacular excursió. Mentre nosaltres fem l'excursió, el Sr. Antoni ens espera al Nu de sa Corbata, ens observa amb els binocles i pren diverses fotografies. En retrobar-nos, anem a dinar tots plegats.

1 comentari :

Impressionant ruta Josep, l'he feta i don fe d'això. Molt bones fotografies. Enhorabona.