dimecres, 10 d’octubre del 2012

Puig de son Nassi

Puig de son Nassi de 577 m.
Curta excursió d'horabaixa que puja al puig de son Nassi des de la carretera de Palma a Sóller.
Comencem doncs a caminar a la carretera Ma-11 de Palma a Sóller a l'alçada, més o menys, del punt quilomètric 14,600, just davant de la cruïlla a Bunyola (WP-01).
Seguim el vial asfaltat que puja a les cases de son Nassi Vell i al primer carrer que trobem girem a la dreta. Uns metres més endavant, el vial far un gir de noranta graus i puja direcció Nord Oest fins que mor en iniciar el bosc.
Agafem un camí que gira momentàniament a la dreta i creua un portell amb una barrera de ferro (WP-02), assegurant-nos que la deixem tancada darrera nostre.
Ens endinsem en el bosc i el caminoi fa un brusc canvi de direcció ara cap a Sud Oest recorrent la falda del puig de son Nassi, el nostre objectiu d'aquesta horabaixa.
El sender comença a pujar lleugerament seguint paral·lels a un reixat de ferro que ens queda a la nostra esquerra segons el sentit de la marxa.
Transcorreguts uns quinze minuts des del portell, assolim una barraca en estat ruïnós (WP-03). En aquest punt s'acaba el camí i emprenen una forta pujada en direcció nord-oest per dins el comellar de Cas Putxer.
Tot pujant per aquest rost coster comencem a trobar fites de pedra i algunes marques vermelles que ens indiquen el recorregut fins al cap d'amunt del coll que separa el puig de s'Alqueria a l'esquerra i el puig de son Nassi a la dreta (WP-04).
Aquest coll és tancat per una paret seca de partió amb reixat i un gran botador metàl·lic per passar a l'altre costat. Hem tardat aproximadament una mitja hora des de la barraca.
Sense creuar la paret, seguim a la dreta, cap al Nord Est. La pujada és forta però curta i arribem a la carena i al puig en quinze minuts. El puig de son Nassi té una alçada de 577 m i s'albira una bona vista. Davall una pedra hi ha un betlemet fet de figures a l'estil de siurells.
La baixada la realitzem seguint el mateix camí i anant molt en compte ja que el pendent és molt pronunciat. Sempre és més fàcil pujar que baixar.
Ruta no circular amb  400 metres de pujada acumulada i  4 km de recorregut. El pendent és molt fort i en alguns moments cal fer us de les mans per seguir progressant.
Excursió realitzada el dia 03 d'octubre de 2012. El grup ha estat format per: Tomeu, Rafel, Biel Pomar i Josep.

Hola Josep, té una bona vista aquest puig. Nosaltres el pujàrem fent l'excursió a sa Gubia i cap a Pastoritx i Raixa. Heu tingut bon dia per a fer bones fotografies.

Uep! Joan com va?
Al puig de son Nassi no hi havia estat mai i la veritat és que m'ha agradat molt, té molt bona vista.
Excursió curta d'horabaixa per reforçar les cames.
Una cordial salutació amic.

Hace mucho tiempo que subí a ese bonito mirador que es el Puig de Son Nassi, el 27 de Marzo de 1997, un día en que hacía en solitario la ruta Bunyola-Valldemossa, por Muntanya y Pastoritx.
Por cierto este domingo la hace el GEM como una matinal, pero yo no sé si podré ir. Y lo siento, porque tu espléndida publicación, me ha despertado la añoranza.

Benvolgut Emilio,
Estic content que t'hagi agradat la petita ressenya de l'itinerari, però no té res a veure amb les teves tant detallades que ens ajuden a no perdre'ns.