dimarts, 10 de setembre del 2013

La Tosa d'Alp

Refugi del Niu de l'Àliga.
La darrera excursió d'aquest viatge és l'ascensió a la Tosa d'Alp de 2.536 metres situada a l'est de la serra del Moixeró, al límit entre la Cerdanya i el Berguedà. Pel fet que al capdamunt hi conflueixen els territoris de 4 municipis (Alp, Urús, Das i Bagà) la seva punta també es coneix com a Pedró dels Quatre Batlles. La Tossa és a l’hora el punt culminat de dues estacions d’esquí, la Masella, a la seva cara Nord i la Molina, a la Est.
Avui fem dos grups, el format per: Tomeu, Cèsar, Lluís, Anselm, Pep i Josep acompanyats pel guia Isidre pugem a peu, la resta pugen més tard amb el telecabina i ens hem de trobar a la cota 2.340 m per fer el darrer tram tots junts.
Deixem el vehicle més amunt de l'àrea recreativa de Pletissals (WP-01). A les 9,10 h comencem a caminar per un tram de pista asfaltada fins a una construcció de l'estació d'esquí de la Molina. Deixem a la dreta un camí i voltem a l'esquerra. Per darrera d'aquesta edificació, surt un camí que s'endinsa en una pineda de pi negre. És un sender molt marcat (és tracta d'una pista de descens de bicicletes de muntanya) amb un pendent molt pronunciat i constant a través del bosc. De seguida guanya alçada, passa per sota del telecabina Alp 2500 i franqueja una pista transversal (WP-02). La travessem i continuem per aquest camí de bicicletes. Hem de fer via abans que es posi en marxa el telecabina i comencin a davallar els primers ciclistes i l'inclinat coster no ha fet més que augmentar. Al cap d’uns minuts sortim del bosc i creuem el camí del GR-150. Seguim pujant pel costat de les pistes d'esquí i, a les 10,50 h arribem a l'estació del telecabina (WP-03). Aquí ens trobem amb la resta de companys del grup que han pujat amb el funicular. Després de rebre unes nocions de marxa nòrdica amb el guia de muntanya Jordi, emprenem l'ascensió final, d'inclinació notable però curta, fins a la fita geodèsica del cim de la Tosa de 2.537 m (WP-04). Hi arribem quan són a prop de les 12 h.
El descens el fem pel mateix camí fins arribar de nou a l'estació del telecabina i baixem amb aquest fins a la Molina donant per finalitzat aquesta darrera sortida del viatge.
Ruta d'un sol sentit amb 858 metres de pujada acumulada i 10,5 km de recorregut. Itinerari amb un fort pendent i un important desnivell a superar.
Excursió realitzada el dia 20 de juliol de 2013 amb el grup del viatge "Senderisme pels Pirineus": Cèsar, Lluís, Pep, Bernat, Esther, Pere, Elisabet, Anselm, Antònia, Tomeu, Maria, Cesca, Josep i els guies de muntanya Jordi i Isidre.

Muy bonita la "campaña" que habéis hecho por los Pirineos. ¡¡Enhorabuena!!

Hola Josep.
Una ruta perfecte per arredonir aquesta estada per "terres llunyanes". M'ha agradat veure aquestes pistes sense cobrir de neu. Una bones explicacions i fotos, i que mereixen l'enhorabona. Salut Josep

La veritat és què ens ho passàrem molt bé, tenim un bon record d'aquests bonics paratges Pirinencs.
Una cordial salutació.

Hola amic Llorenç,
Molt agraït pels teus mots tant amables.