dimecres, 25 de setembre del 2013

Turó Montcau – Roca Encavalcada

Turó del Montcau
Aquest itinerari ascendeix el turó Montcau el segon cim del Parc Natural de Sant Llorenç i la Serra de l’Obac. Amb una alçada de 1.056 m es troba al nord de la Mola i, es caracteritza pel seu aspecte rocallós i monolític.
Iniciem l’itinerari a les 16,40 h, a l’aparcament del coll d’Estenalles (Km 14,800 de la carretera de Terrassa a Navarcles) (WP-01).
Agafem el camí asfaltat que parteix al costat del Centre d’interpretació del Parc. Es tracta d’un camí que puja en fort pendent i que du al coll d’Eres. Passats uns pocs minuts, deixem aquest ample camí i ens desviem per un senderó que surt a l’esquerra (WP-02).
Ara sols hem de seguir aquest marcat camí cap a Gregal (NE) amb vistes directes al cim de forma piramidal i que ens queda davant nostre.
Un pedregós i rost ascens i, després de superar el tram final on el pendent s’aguditza a la roca viva conglomerada, assolim el turó del Montcau de 1.056 m d’alçada quan són prop de les 17,15 h (WP-03).
El cim està coronat per una nova taula d’orientació instal•lada el setembre de 2012 i construïda pel soci del Centre Excursionista de Terrassa, Josep M. Escoda.
Baixem del cim per damunt la roca nua en direcció a Xaloc (SE) fins arribar al coll d’Eres, cruïlla important de camins, rodejada de grans alzines (WP-04). Aquí hi localitzem un monòlit dedicat al poeta Joan Margall, amb uns preciosos versos que diuen: “Jo no sé lo que teniu que us estimi tant muntanyes”.
Continuem amb la mateixa direcció que portàvem, és a dir sud-est, pel camí de la Carena del Pagès i, a uns cinquanta metres aproximadament del monòlit, prenem una desviació a l’esquerra, per un caminoi que s’enfila i ens mena, amb pocs minuts, a una petita clariana, al costat dret de la qual es troben diverses sepultures de la necròpolis de coll d'Eres (WP-05).
Roca Encavalcada
Retornem al camí principal (la carena del Pagès) continuem direcció sud-est camí de la Mola. Passats uns quatre-cents cinquanta metres, localitzem un encreuament (WP-06) on girem a l’esquerra per un carrerany que baixa per dins un frondós alzinar fins arribar a un roquetar just damunt de les Fogueroses què és un mirador sobre la vall d’Horta (WP-07).
Des del mirador, decidim arribar-nos a la roca Encavalcada. Per això descendim direcció sud per un confós tirany per dins el bosc i voltar a l’esquerra (WP-08) (angle de 180 graus) per seguir nord i arribar a un petit balcó des d’on es divisa la Roca Encavalcada des de sobre (WP-09).
Després de gaudir de l’indret, pugem recta per damunt un roquissar força dret i assolim de nou el mirador sobre la vall d’Horta. Retornem al camí principal (la carena del Pagès) (WP-06) continuem direcció nord-oest camí de coll d’Eres. Passats uns vint-i-set metres, voltem a l’esquerra per un caminoi (WP-10). Aquest nou camí és poc transitat i baixa suaument per dins un atapeït bosc, passa per la bassa de la Calçada, franqueja la llera del torrent del Cellerot, continua cap a la dreta pel mig d’un roquissar. En aquest punt el camí es desdibuixa una mica i cal seguir les fites de pedres amb atenció. El camí travessa de nou la llera d’un torrent (naixement de la riera de les Arenes?) i surt a la carretera on voltem a la dreta i arribem a l'aparcament del Coll d'Estenalles quan són les 19,50 h.
Una excursió molt maca que ens ha permès gaudir de nous paratges desconeguts fins ara.
Ruta circular amb 471 metres de pujada acumulada i 6 km de recorregut. Tota ella discorre per camins ben marcats, sols hi pot haver-hi dificultats de seguiment en el tram d'accés a la roca Encavalcada (del WP-07 al WP-09) i cal anar molt alerta damunt el mirador de la esmentada penya ja que el replà és petit i fa rost cap a la timba.
Excursió realitzada el dia 12 d'agost de 2013. El grup ha estat format per: Toni, Montserrat, Lluís, Dolors i Josep.
Veure i baixar el track del GPS a Wikiloc.

Está claro que no sólo en Mallorca, existen montañas curiosas y hermosas.

Ja ho pots ben dir, tota les muntanyes tenen el seu encant.
Moltes gràcies pel teu comentari, amic.

Que t'has mudat a Catalunya amic? Hem pensava que publicaries un parell o tres de rutes, i no se quantes en dus. Totes ben guapes i curioses, a més de ben explicades i mostrades. Salut Josep

Pel juliol férem una setmana de senderisme pels Pirineus (La Cerdanya, Capcir, Andorra)i a principis d'agost uns dies a Terrasssa, la meva ciutat natal, amb la família on vaig aprofitar de fer dues voltes pel parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac, les muntanyes on vaig aprendre a estimar la natura.
Molt agraït per les teves paraules.
Una cordials salutació, amic.