dimecres, 20 de novembre del 2013

El Camí dels Pintors. De Béns d'Avall a Deià

Bonic itinerari per la vorera de la mar que connecta Béns d'Avall amb la cala de Deià, passant pel pintoresc llogaret de Llucalcari.
No és un itinerari circular, per aquest motiu hem de preveure deixar vehicles al final del recorregut (petit aparcament a l'entrada de Deià).
Iniciem l'excursió a la urbanització de Béns d'Avall. Abans d'arribar al restaurant a l'esquerra, hi ha una fita que indica el punt pel qual podem travessar el torrent (WP-01). A l'altra banda del torrent seguim la pista que davalla cap a la mar fins trobar, a mà esquerra, un sender per on hem de continuar. Franquegem una primera barrera per un botador i seguim el tirany, cap al sud-oest per un pinar damunt els penya-segats.
Es tracte d'un caminet ben senyalitzat amb fites i marques de pintura i té diversos botadors. Puja i baixa resseguint l'accidentada costa. Hi ha trams força inclinats i exposats que cal extremar les precaucions a les patinades. També trobem gran quantitat de pins caiguts, efectes del cap de fibló del 2001, què fan més difícil la passa.
Tot i trobar-nos en el mes de novembre, la temperatura del dia s’assembla més a un dia d'estiu.
En arribar damunt un collet, el camí baixa i deixa a la dreta l'escar d'en Mider, travessa antigues feixes i descendeix per uns graons.
Més endavant, arribem a l'alçada de la platja des Canyaret, més coneguda com cala de Llucalcari i tot seguit els tres Còdols dins la mar.
A partir d'aquí, el tirany sempre força fressat, transita per damunt d'antigues feixes abandonades fins assolir els Còdols Blancs, dues penyes que emergeixen dins la mar (WP-05).
Ens trobem molt a prop de Cala Deià. Per arribar-hi, hem de caminar per un tirany amb una barana de troncs, que rodeja la cala a una certa alçada i ens mena a la carretera que puja al poble de Deià. A pocs metres cap a l'esquerra arribaríem a la bonica cala de còdols que ha servit tradicionalment d'abric a les barques de pesca.
Continuem carretera amunt vorejant el torrent Major fins arribar al pont de fusta (pal indicador) que creua el torrent (WP-06).
Un cop travessat el torrent, enllacem amb el bonic Camí dels Ribassos, que amb quinze minuts de pujada, ens condueix a Deià passant primer pel refugi de Can Boi (WP-07). En el refugi aprofitem per donar un cop d'ull a sa tafona i fer una aturada.
Ruta no circular amb 387 metres de pujada acumulada i 7 km de recorregut.
Excursió realitzada el dia 3 de novembre de 2013 amb l'AAVV de Pòrtol.
Veure i baixar el track del GPS a Wikiloc.

Una preciosa ruta.
Tenía la costumbre de hacerla una vez cada verano. Comía en el chiringuito de la Cala, y regresaba por la tarde por el Camí des Rost.
Ahora hace ya tiempo que no lo hago. Voy perdiendo las buenas costumbres. En fin.

M'ha encantat aquesta preciosa ruta, que fa temps no he feta, i en la que no recordava tantes reixetes a botar...
Aquests itineraris vora mar son molt gratificants. Molt bones les teves informacions. Salut Josep

És bo mantenir aquests bons hàbits, és mantenen actius i amb vida.
Tens tota la raó, és una ruta preciosa.
Jo sols havia fet des de la cala Deià fins a Llucalcari, m'ha agradat molt fer-la sencera.

Si hi ha diverses reixetes, totes elles amb botador, menys mal.
Moltes gràcies pel teu amable comentari.