dilluns, 23 de desembre del 2013

Camí des Barranc. De Son Marroig a Miramar

Mirador de sa Ferradura
Avui ens proposem realitzar un itinerari que ja vaig fer a l'estiu passat amb l'amic i company Biel Pomar. En aquesta ocasió el grup està format pels companys: Pere, Fernando, Agustí, Biel Pomar i Josep.
Seguim pràcticament el mateix recorregut de l'estiu, menys al principi que anem a cercar el camí des Barranc passant pels miradors de sa Trona i de s'Ull.
Itinerari: ca Madó Pilla - Son Marroig i mirador des Galliner - mirador de sa Trona i de s'Ull - camí des Barranc - mirador des Barranc - mirador de sa Ferradura i des Guix - coves de Ponent - mirador des Pi - ca Madó Pilla.
Després de passar pel costat de les cases de Son Marroig, agafem la pista que baixa a la Foradada. Transcorreguts setze minuts des de les cases,  localitzem a mà esquerra les coves de Son Marroig. En aquest punt sortim del camí i, per unes deteriorats graons, i una estreta i banyada cornisa pugem al mirador de sa Trona amb restes d'un deteriorat i oxidat arrambador. Més amunt i, per uns escalons picats a la roca, accedim al petit mirador de s'Ull de forma trapezoïdal (WP-05), des d'on es veu el forat de la Foradada darrera les parets de les coves de Son Marroig.
Un altre tram de graons ens puja a unes marjades. Pugem cap a nord amb una reixeta a la nostra esquerra. Paral·lels a la reixeta, cap a la dreta, pugem a una marjada d'oliveres. Ara planegem cap a l'est i franquegem el torrent per un pontet cap a la dreta.
A partir d'aquí seguim el mateix recorregut que férem a l'estiu (Veure la descripció).
També cal tenir en compte que les condicions de pas per aquest camí malauradament han estat modificades dificultant el seu trànsit.
Abans d'arribar al torrent de ses Òlibes, hem de creuar un petit portell que en el mes de juliol es podia passar fàcilment. Avui el trobem totalment tapiat i amb una alta reixeta damunt la paret. Nosaltres seguim cap a la dreta uns metres paral·lels a la paret fins localitzar un punt on acaba aquesta (WP-07).
L'altre modificació es troba després de visitar el mirador des Barranc. Seguint el camí cal superar un portell tancat amb una barrera de fusta què el trobem igual (WP-11). Més endavant a la paret han col·locat filat enrotllat d'espines damunt d'aquesta i damunt el reixat. Nosaltres passem pel lloc del (WP-12) franquegem el torrentó i ens enfilem a l'esquerra per on la paret finalitza.
La resta de l'itinerari el trobem igual.
Ruta circular amb 397 metres de pujada acumulada i 8 km de recorregut. El camí des Barranc presenta trams que no són bons de seguir, cal un bon sentit d'orientació en la muntanya.
Excursió realitzada el dia 7 de desembre de 2013.

Altre cop aquest preciós itinerari que desconec en part. Quina llàstima dels problemes de pas. Vull suposar que el problema som noltros, no pot ser que ara de cop i volta surtin tants d'impediments... Salut i molts d'anys a tot el grup.

Que rabia que cada vez nos pongan más problemas, para transitar por lugares que deberían ser públicos.

Ens va sorprendre que en tant poc temps, les condicions del recorregut d'aquest preciós itinerari hagin canviat.
Donaré, de part teva, els molts d'anys al grup. Moltes gràcies amic.
Salut i muntanya.

Hola amic Emilio,
Sí fa molta ràbia no poder transitar amb tranquil·litat i sense impediments per aquests bonics viaranys.