dimecres, 5 de febrer del 2014

Puig d'en Costurer i comellar de sa font de sa Pega

Puig d'en Costurer
El punt de partida de l'excursió d'avui es situa en la cruïlla de la carretera de Campanet a les finques de Monnàber (Nou i Vell), prop de l'Oratori de Sant Miquel (WP-01).
A les 8,20 h voltem a la dreta per la pista asfaltada direcció a les cases de Monnàber. L'ampla camí avança planer en direcció oest-sud-oest. Passats divuit minuts deixem les cases de Monnàber Vell a l'esquerra. Prenem una pista a la dreta (nord) que passa per una barrera i, després de deixar uns estables a l'esquerra, volta cap a l'oest en suau pujada fins arribar al torrent d'en Carrós. Per la seva llera franquegem per davall un pont amb una barrera. Tot d'una després (WP-02), voltem a la dreta per una feixa que ens situa a una pista. L'ampla camí de terra avança nord amb fort pendent fent reiterades llaçades. A mesura que guanyem alçada, gaudim cada cop d'una vista més ampla: Campanet, Monnàber, Santiani Vell, ...
A les 9,30 h tocades, arribem a les runes de les cases de sa Plana (WP-03). Després d'una breu aturada per reagrupar-nos, seguim el nostre itinerari (nord-nord-est), ara pràcticament sense camí, per un terreny incòmode cobert d'altes carritxeres que tapen les roques i les fites. Trobem restes de petits marges de sosteniment que ens indiquen que seguim un antic camí de ferradura, actualment molt tapat per la vegetació. Després de vint minuts des de les cases, localitzem a l'esquerra una roca amb una fita al damunt (WP-05), aquí el camí marca una ziga-zaga per guanyar alçada i arriba dalt un collet, volta cap a Mestral i comença a davallar. En aquest punt fem una aturada per berenar i recuperar forces.
A les 10,42 h, deixem el camí i cap a través avancem per on ens sembla millor per un laberint de roques esquerdades i incòmodes. Seguint la cresta direcció sud-oest assolim el cim d'en Costurer de 529 m quan són les 11 h tocades (WP-06).
Després de gaudir de les vistes, uns baixem pel mateix traçat, i d'altres pel vessant nord del puig fins coincidir tots al coll des Vent (WP-07).
Passat el coll, el camí volta el puig de sa Font que ens queda a la nostra esquerra. Hi ha trams que es perd una mica. Més endavant passa pel costat d'una petita cavitat (WP-08) i volta cap a l'oest per dins un ombrívol comellar fins assolir el coll que separa el puig de sa Font i el Pla de sa Bassa (WP-09).
Continuem baixant sud-oest ja per dins el comellar de sa Font de sa Pega. El tirany és més fressat, passa per una abeurador pels animals (WP-10) i més avall per la font del mateix nom (WP-11) envoltada per alts marges. El sender segueix descendint per dins el bosc i a les 12,38 h arribem a un portell sense barrera on hi ha i un pal amb una fletxa groga al costat del torrent d'en Carrós (WP-12).
Continuem en direcció sud per un bonic camí de ferradura que baixa per la riba dreta del torrent fins arribar al seu llit on hi torna haver un nou pal indicador. Ara continuem per dins el torrent i, estones, pel seu marge esquerra.
A les 13,20 h hem de sobrepassar una pressa pel cantó esquerra i seguint el llit del torrent, arribem al pont per on hem passat de bon matí. A partir d'ara sols resta caminar per l'ampla pista de terra, entre guardes d'ovelles, passar de nou per la finca de Monnàber Vell fins a la carretera on tenim el vehicle. Hi arribem a les 14,20 h.
Ruta circular amb 679 metres de pujada acumulada i 12 km de recorregut. Des de sa Plana (WP-03) fins al coll que separa el puig de sa Font i el Pla de sa Bassa (WP-09), hi ha trams on el camí es perd i no és bo de seguir. L'ascensió al puig d'en Costurer es realitza sense camí ni fites per la cresta nord-est entre roques esquerdades i càrritxeres.
Excursió realitzada el dia 11 de gener de 2014. El grup ha estat format per: Pere, Biel Pomar, Agustí, Fernando, Tomeu C. i Josep.
Hem seguit les indicacions dels amics Llorenç Soler i Andreu Magraner.

Magnífica ruta, enhorabuena.
He estado dos veces en el Puig d'en Costurer, la última hace ya casi diez años, en Marzo del 2004. Así que ye es tiempo de volver.

El primer de tot gràcies per citar-nos.
És un itinerari que sempre m'ha agradat molt. A més de les panoràmiques que es poden gaudir des del seu cim, la zona del comellar de sa Pega, les marjades del seu voltants, les gran alzines de la part baixa... formen un conjunt ben agraït. Una bona ruta i millor publicació Josep. Enhorabona i salut.

Sí, la pujada al puig d'en Costurer és força entretinguda i a dalt es gaudeixen unes bones vistes.
Mercès pel comentari.
Salutacions cordials.

De res home és el mínim que puc fer.
És un bonic itinerari: les vistes des del cim, si el dia és clar, són molt maques i el comellar de sa Font de sa Pega, té racons molt bonics.