dijous, 4 de juny del 2015

Volta a na Costitxa II

Crui de na Costitxa
Tornem per la zona de la mola de na Costitxa. En el mes de març de 2014 ja hi anàrem amb els companys Fernando i Tomeu C.
Avui realitzem un recorregut quasi igual amb la variant que pugem a la Mola de na Costitxa, visitem una altra esquerda que es troba damunt el Corral de les Cabres i retornem per un camí força tapat de vegetació, per variar una mica. La descripció fins al Corral de les Cabres (WP-08), és la mateixa que la de la Volta per na Costitxa del dia 29/03/2014
Just a sobre del Corral de ses Cabres (WP-08) es localitza una altra esquerda o fesa a la qual s'hi arriba donant una mica de volta per l'esquerra d'aquesta construcció. Per accedir al seu interior, caldrà entrar ajupits a una mena d'estret passadís cova. Un cop dins, una enorme llossa plana es troba encavalcada damunt el crui. Després de visitar aquest curiós indret, retornem fins la cruïlla i agafem el camí de la dreta que ens condueix a un bonic pou amb una pica allargada (WP-09). Des del pou, prenem un camí que parteix en direcció sud/sud-oest. Al principi el sender és poc visible i molt brut de vegetació. És una pujada suau que en vint minuts escassos ens condueix per dins el bosc al camí de carro per on hem passat de bon matí, tancant el segon cercle d'aquest itinerari. Ara pel mencionat camí arribem al vial asfaltat, que en pujada cap al sud, ens mena de bell nou al punt on hem iniciat aquest bonic recorregut, l'abandonada cantera.

Temps efectiu sense parades: 3 hores i 6 minuts (Total: 4 hores i 36 minuts)
Excursió realitzada el dia:
9 de maig de 2015
Components del grup:
Pere, Biel Pomar i Josep
Observacions:
itinerari en general bo de fer però d'orientació complicada. Per baixar a la font de sa Coma, cal desgrimpar dos petits bots del torrent i creuar una cornisa un poc aèria.

Clica la imatge per veure l'àlbum de fotografies:

Toni Sureda (Socay) ha dit...

Bona voltete Josep, m'encanta aquest indret, y el seus racons.

Hola Josep.
La zona, tot i que es pot fer algunes variants, no pots deixar de visitar els indrets claus, com la maca font, el crui, el pas o el corral. Tot en conjunt és una maca excursió.
Salutacions!

Hola Toni (Socay),
Tens tota la raó, és una volta molt completa amb moltes coses a veure i ben maques totes elles.

Hola Joan,
Coneixes bé aquest itinerari i estic totalment d'acord amb tu que s'ha de visitar la font i l'hort de Sa Coma, el crui de na Costitxa, el pas i el corral de ses Cabres, on també hi ha una curiosa fesa.
Molt agraït pel teu comentari, salutacions i que gaudiu d'unes bones excursions.