dimarts, 14 de maig del 2019

Puig de Son Jordi

Camp de golf de Son Servera
Fem una ascensió fàcil al puig de Son Jordi, un modest cim entre els municipis de Son Servera i Capdepera. Sortim de la urbanització de la Costa dels Pins, i aviat prenem un tirany que voreja el golf de Son Servera i s'enfila cap al coll Baix, limitat per una barrera. Prenem un tirany a l'esquerra que progressa per l'ampla carena, fins coronar aquest humil cim, que ens ofereix una bonica visió de la contrada. Baixem pel mateix camí.

(WP-01) Costa dels Pins - 0,0 km - 0 minuts - 19 m d'altitud.
Són 10:08 h en partir de davant l'hotel Punta Roja, situat a l'Avinguda del Pinar. Voltem pel primer carrer que trobem a l'esquerra i, tot d'una, a la dreta pel carrer del Romaní. Després de caminar devers tres-cents quaranta metres (davant el número 10), girem a l'esquerra per un vial amb un senyal de tràfic de sense sortida.
Desviació a la dreta
(WP-02) Esquerra - 0,4 km - 10 minuts - 31 m d'altitud.
Seguim en suau ascens fins arribar a un cul de sac, on hi ha una barrera amb una porta metàl·lica giratòria. A l'altre cantó, entrem dins el pinar. Un rètol indica "Canyamel". Ara seguim un tirany, ben marcat i trepitjat que discorre direcció nord aferrat a la reixeta que limita amb el camp de golf (esquerra). Uns deu minuts més endavant, el camí volta a l'esquerra (oest) i segueix planejant, sempre vorejant el camp, fins arribar, un poc abans d'un gran estany, dins la zona del golf, on voltem a la dreta (nord).
Arribant al coll Baix
(WP-03) Dreta - 1,2 km - 25 minuts - 45 m d'altitud.
Un rètol indica: "Canyamel". Iniciem l'ascens direcció tramuntana, per un camí que discorre al costat dels pals d'electricitat. Ignorem dos braços de camí, un a cada costat i seguim pujant, fins arribar al coll Baix.

(WP-04) Coll Baix - 1,8 km - 45 minuts - 151 m d'altitud.
En aquest indret hi ha una barrera metàl·lica que limita els termes municipals de Son Servera i Capdepera.
Sense traspassar la barrera, ens enfilem cap al nord-oest (esquerra) i topem, tot d'una, amb una altra i, més petita, barrera. Voregem un petit turó pel costat dret i llavors seguim per la mateix cresta, que es troba desbrossadora a manera de tallafocs. El tirany és ben marcat i acompanyat d'una filera de fites. Després d'un collet, el sender puja per una zona més rocallosa i arriba al cim, coronat per un vèrtex geodèsic i una caseta de vigilància.
Vistes des del cim
(WP-05) Puig de Son Jordi - 2,5 km - 1 hora i 30 minuts - 317 m d'altitud.
Després de gaudir de les vistes, iniciem el descens i tornem al punt de partida seguint el mateix camí.

(WP-01) Costa dels Pins - 5,1 km - 2 hores i 36 minuts - 19 m d'altitud.
A les 12:44 h arribem on tenim el vehicle.

Inici/ Final:  Costa dels Pins (Son Servera)
Temps efectiu sense parades: 1 hores i 56 minuts (Total: 2 hores i 36 minuts)
Excursió realitzada el dia: 17  de març de 2019
Components del grup:  Xesca i Josep
Cartografia: Mapa Tramuntana Mallorca Nord. Editorial Alpina (Escala: 1:25.000)
Observacions: Itinerari que discorre tot ell per camins i tiranys de muntanya.
Referències: Tomàs Vibot. Puig de Son Jordi. Des de la costa dels Pins  i el coll Baix.

M’hauré de mirar amb més detall els llibres d’en Tomàs Vibot. M’ha semblat una volta senzilla però molt interessant per poder fer a l’estiu i després un bany. Molt bona publicació Josep. Una aferrada i salut.

Com bé dius, és una volta curta i senzilla per estirar les cames. Des del cim es gaudeixen unes bones vistes. Bona idea fer-la a l'estiu i després un bany a la Costa dels Pins.
Moltes gràcies pels comentaris.