diumenge, 15 de gener del 2023

Els camins dels Cinc Ponts i de Rocafort

Powered by Wikiloc
Passejada matinal pel vessant esquerra (orogràfica) de la vall dels tarongers. Ascendeix pel camí dels Cinc Ponts i baixa pel de Rocafort, enllaçats per un tram del camí de Castelló. El camí de Rocafort és un dels senders empedrats més elaborat de tota la Serra.

Inici: al Jardí Botànic de Sóller, situat a la carretera del Port (Ma-11).

(WP-01) Jardí Botànic (Ma-11 al Port de Sóller) - 0,0 km - 0 minuts - 51 m d'altitud.
A les 10:08 h comencem l'excursió. Creuem la carretera i prenem el camí de Son Pons que direcció nord/nord-oest, ens mena al camí de la Costa d'en Llorenç que ve de la dreta. Als pocs metres, deixem a l'esquerra el camí de Rocafort i continuem recte entre cases, horts de tarongers i algun safareig, fins arribar a l'encreuament amb el camí dels Cinc Ponts, on voltem a l'esquerra.

(WP-02) Camí dels Cinc Ponts (esquerra) - 0,9 km - 15 minuts - 59 m d'altitud.

Després de traspassar un portell amb barrera oberta i pas canadenc, el camí mal asfaltat ascendeix fent grans llaçades per superar el desnivell, fins que ens fa passar per davall els Cinc Ponts.

Els Cinc Ponts

(WP-03) Els Cinc Ponts - 2,1 km - 45 minuts - 125 m d'altitud.

Seguim remuntant la cargolada pista, deixem un bonic porxo i ben aviat, en un revolt tancat, ens desviem a la dreta per visitar un enorme i abandonat safareig.

Safareig

(WP-04) Safareig - 2,8 km - 1 hora i 5 minuts - 161 m d'altitud.

Retornem a la pista. Després d'un parell de revolts, fem una curta parada per berenar i contemplar les vistes damunt la vall. Al fons, el penyal des Migdia (1.401 m); a la dreta, la serra de Son Torrella, el puig de Lofra i es Cornadors.
A partir d'aquí, encadenem algunes llaçades més enmig d'un entorn dominat per l'olivar, amb alguns conjunts marjats espectaculars, fins sortir al camí de Castelló, per on continuem cap a l'esquerra.

(WP-05) Camí de Castelló (esquerra) - 3,4 km - 1 hora i 45 minuts - 229 m d'altitud.
Travessem un torrentó, continuem cap a llevant per un tirany ombrejats pel pinar, fins trobar l'encreuament amb el camí de Rocafort, per on voltem a l'esquerra.

Camí de Rocafort

(WP-06) Camí de Rocafort (esquerra) - 4 km - 2 hores - 240 m d'altitud.

Iniciem la baixada per un tram molt costerut i amb el ferm empedrat. El traçat perfila constants revolts, mentre el pendent s'accentua. En alguns trams veiem restes d'escopidors. Més avall, ja dins l’olivar i el pinar, travessem un bell pont de dos ulls acompanyat d’un arrambador de ferro que supera les vies del tren. Des d’aquí, gaudim d'una bona vista de la vall de Sóller. Ara el camí s'estreny i baixa zigzaguejant enmig d'olivars, fins arribar a les vies del tren.

(WP-07) Vies tren (dreta) - 4,7 km - 2 hores i 30 minuts - 71 m d'altitud.

Ens incorporem a la dreta i avancem per damunt les vies devers quatre-cents metres, fins trobar unes escales a l'esquerra, per on continuem.

(WP-08) Escales - 5,1 km - 2 hores i 35 minuts - 65 m d'altitud.
Dalt del pontet, voltem a l'esquerra i per un caminet entre cases, arribem al punt d'inici.

(WP-01) Jardí Botànic - 5,2 km - 2 hores i 40 minuts - 51 m d'altitud.
A les 12:50 h posem fi a la passejada d'avui.

Inici/ Final: Jardí Botànic de Sóller
Temps efectiu sense parades: 1 hores i 48 minuts (Total: 2 hores i 40 minuts)
Excursió realitzada el dia: 15 de gener de 2023
Components del grup: Agustí, Aina, Cesca i Josep.
Cartografia: Tramuntana Central. Editorial Alpina. (Escala: 1:25.000)
Observacions: Itinerari senderista sempre per camins i tiranys de muntanya. No presenta cap dificultat, sols cal anar alerta al pas del tren en el curt tram de les vies.

Qualsevol opció o ruta per la vall de Sóller és molt agraïda en tots els aspectes. Passar pels Cinc Ponts ja val l'esforç de tota la ruta. Com sempre una bona publicació. Salut amic

Una matinal per estirar les cames i gaudir del paisatge de la vall dels tarongers.