diumenge, 29 de novembre del 2009

La Trapa

Mirador
L'excursió del diumenge dia 29 de novembre amb el grup Ruta de ses Ermites de l’associació de veïnats de Pòrtol, va ser de Sant Elm a la Trapa. Vàrem pujar per la pista que travessa el Collet de La Trapa (366 m.). Visitàrem les cases, les marjades superiors, les mines d’aigua, el molí de sang, l’era i el mirador. Dinàrem a recer del vent i tornàrem a Sant Elm pel camí de can Tomeuí. Ens reunírem 17 participants, el dia va ser ennigulat i molt ventós.

dissabte, 21 de novembre del 2009

Ruta per la Península de Llevant

La ruta d'aquest dissabte passat ha transcorregut pel Parc Natural de la Península de Llevant (Artà). Aquest itinerari parteix de l'aparcament de s'Alqueria Vella d'Avall des d'on enfilem el Camí dels Presos. A la nostra esquerra ens queden les cases de s'Alqueria Vella de Dalt i tot d'una deixem la carretera per agafar, a la dreta, un camí que ens du al campament dels Soldats. Seguim per la carretera direcció al puig de sa Tudossa fins arribar, a la dreta, a l'inici del camí de s'Esquena Llarga què és per on seguim. Aquest camí de carena ens permet gaudir d'unes bones panoràmiques de les muntanyes d'Artà i passa per la caseta refugi des Oguers fins arribar al refugi i platja de s'Arenalet des Verger. Des d'aquí i seguint la costa passem pel costat de la cala de sa Font Celada on agafem el camí que ens du a les cases d'Albarca i el refugi de la Casa de s'Alzina, passant per un tros del camí dels Horts Vells d'Albarca. Reculem uns quants metres per agafar el camí d'Albarca a es Verger, seguint el torrent des Niu fins arribar a la font i cases des Verger i al coll del mateix nom. D'aquí davallam a les cases de s'Alqueria Vella d'Avall d'on havíem partit.

Ruta circular de 19 Km. de recorregut.
Hem tardat unes 6,5 hores amb les aturades.
Excursió realitzada el dia: 21 de novembre de 2009.
El grup l'hem format  Pere, Tomeu i Josep.

Track de la ruta a Wikiloc.

diumenge, 15 de novembre del 2009

Lluc, ermita de son Amer i mirador



L'excursió d'ahir diumenge amb el grup Ruta de ses Ermites de l'associació de veïnats, va ser de Lluc al mirador del Foment a Son Amer, passant pel refugi de son Amer i l'ermita del mateix nom. Aquesta passejada transcorre pel GR 222 del tram de Lluc a Pollença.
En aquesta ocasió ens reunírem prop de 70 participants, el dia va acompanyar i va ser calorós per les dates en què es trobem. L'excursió l'acabàrem de nou a Lluc on en Miquel de can Xic ja ens havia preparat un bon foc per torrar.

Veure l'àlbum de fotografies.
Track de la ruta a Wikiloc

dijous, 12 de novembre del 2009

Ja tenim Pòrtol al Google Street View !


En aquesta imatge podeu veure (en blau) les zones de Mallorca amb Google Street View
Google Street View l’eina de Google Maps que proporciona imatges a peu de carrer de les ciutats seleccionades, ja ha arribat a Palma i a tot Marratxí.
Amb aquesta eina podeu navegar i recorre virtualment tots els carrers de Pòrtol. Mirant les panoràmiques, dedueixo que han estat fetes el mes de gener d’enguany.
Per accedir-hi heu d'anar a Google Maps posicionar-se damunt Pòrtol, ampliar la zona, agafar amb el ratolí un homenet de color taronja situat a la part superior esquerra, arrossegar-lo damunt el carrer que voleu visitar i... a navegar! És força curiós, entretingut i interessant.

dissabte, 7 de novembre del 2009

El refugi des Tossals i la síquia de Solleric

Aquest itinerari parteix de les cases de Son Ordines, on deixem el cotxe. Agafem el camí ample que ens durà fins el refugi dels Tossals Verds, lloc ideal per fer una parada i agafar forces. Continuem pel camí de l'esquerra direcció al Pou de sa Coma i en pocs minuts arribem el collet des Putxol, baixem per un camí amb una barana a l'esquerra fins arribar a un creuament, a la dreta va al pou de sa Coma nosaltres agafem el de l'esquerra direcció a Cúber. El camí agafa altura i transcorre encinglat passant per sota del Morro de sa Vaca fins arribar al pas Llis, graó rocós i relliscós, amb un passamà de seguretat que ens ajuda a superar-lo sense masses dificultats. D'aquí davallem fins el llit del torrent d'Almedrà i ens enfilem per una rosseguera fins arribar a la canonada d'aigua de l'embassament de Cúber i el primer túnel, el travessem i en pocs minuts arribem a la síquia de Solleric que si la seguim a l'esquerra ens durà a la font des Pi, lloc molt bonic i amb aigua cristallina, llàstima que hi hagi tantes restes de canonades de plàstic abandonades. Seguint la canaleta, on podem gaudir d'una bona vista del torrent, arribem al camí que davalla a Solleric i en el primer creuament que trobem girem a l'esquerra fins arribar a una barrera i a un pont de fusta que travessa el torrent fins retrobar el camí del refugi ara direcció a Son Ordines.

Ruta circular amb 693 metres de pujada acumulada i 9,5 km de recorregut aproximat. Alçada màxima: 671 m.
Temps en moviment: 3,40 h.. Temps total: 4,50 h.
Observacions: itinerari amb fort desnivell. Si el torrent d'Almedrà du molta d'aigua pot resultar dificultós travessar-lo. El pas Llis transcorre per una balma vermellosa de pedra polida, protegida per un passamà de seguretat no presenta grans dificultats tècniques. No és difícil prenent les respectives precaucions.Aconsellable dur una llanterna per creuar els túnels de la canonada d'aigua.
Excursió realitzada el dia 7 de novembre de 2009.
El grup ha estat format per: Pere, Teresa, Gori, Tomeu M., Ariadna, Margalida, Catalina i Josep.

Veure l'àlbum de fotografies.
Track de la ruta a Wikiloc