dimarts, 17 de setembre del 2013

La Mola. Sant Llorenç del Munt pel canal de les Bruixes.

Roca Foradada de Can Pobla
Aprofitant l’estada d’uns dies a Terrassa (Barcelona), vaig realitzar dues sortides per les muntanyes del parc Natural de Sant Llorenç del Munt i la serra de l’Obac.
Aquestes són les muntanyes de la meva infantesa, on els pares i els escoltes, en van iniciar a l’excursionisme. També on vaig aprendre l’escalada en roca i la pràctica de l’espeleologia amb els monitors del Centre Excursionista de Terrassa i on vaig aprendre a estimar la natura.
Deixem el cotxe en un marcat revolt del carrer Granera de la urbanització Cavall Bernat de Matadepera (WP-01). Un pal indicador del Parc Natural ens marca el camí a agafar.
Així doncs a les 17 h en punt comencem la passa direcció nord-est. És una pujada amb fort pendent per dins el bosc on les arrels dels pins surten del terra com si fossin graons.
Transcorreguts uns vuit minuts, arribem als peus de la cinglera on localitzem a l’esquerra el canal de les Bruixes (WP-02). Canal estret que puja amb fort rost entre els arbres fins a un punt que hem de voltar a la dreta pe un tirany aferrat a la roca. En sortir del canal arribem a una clariana. Des d’aquí destaca la penya del Cavall Bernat a l’est i el Cingle dels Cavalls al nord.
Continuem per un corriol que ens mena a una pista de terra on voltem a la dreta i, sense deixar-la, a les 17,35 h passem per davant les edificacions de la masia de Can Pobla i de l'ermita de Sant Esteve. Uns metres més endavant, deixem la pista per agafar un corriol en pujada que parteix a l’esquerra (rètol indicador La Mola). De seguida franquegem un reixat per un portell i ens desviem momentàniament del camí per damunt un roquissar on les arrels dels pins queden al descobert. Així, a les 17,50 h assolim la roca Foradada de Can Pobla mig amagada per la vegetació (WP-04). Espectacular i curiosa formació rocallosa que des del seu interior es divisa la masia homònima.
Deixem la Foradada i retornem al corriol que, en pocs minuts, enllaça amb el famós camí carener dels Monjos (WP-05).
Ara sols ens queda seguir aquest camí (N) ben marcat, on encara resten bocins de l’antic empedrat. A les 18,18 h, sota una fina brusca, assolim la Mola de 1107 m d’alçada on hi ha el monestir de Sant Llorenç del Munt (WP-06).
Per no baixar pel mateix lloc, decidim fer-ho pel canal de Can Pobla. Llarg i dret canal que en alguns moments hem de fer us de les mans per seguir descendint. No es pot corre, la roca és humida i el plugim continua acompanyant-nos. Així, amb alguna llenegada, arribem de nou al mas de Can Pobla quan són les 19 h en punt.
Des de Can Pobla anem a cercar la pista fent una curta drecera. Ara ja sols ens resta seguir el mateix camí que hem utilitzat per pujar descendint de nou pel canal de ses Bruixes.
Tornem arribar al carrer de la Granera a les 19,20 h.
Ha estat una bonica caminada que m’ha dut molts bons records.
Ruta circular amb 456 metres de pujada acumulada i 5 km de recorregut.
Excursió realitzada el dia 07 d’agost de 2013. El grup ha estat format per: Toni i Josep.
Veure l'àlbum de fotografies
Veure i baixar el track del GPS a Wikiloc.

Bonitas las tierras y montañas de tu infancia.

Sí, és un plaer recordar els indrets on un es va iniciar en l'apassionant món de la muntanya.
Una aferrada amic.

Una agradable volta pel territori de la teva infantesa, de segur que els records hauran estat intensos. Salut Josep, i gràcies per compartir-ho

Sí, bons records passejar per aquests territoris. Sempre que tinc ocasió m'agrada fer-hi una escapada.
Molt agraït per les teves paraules.
Una cordial salutació amic.