diumenge, 18 de gener del 2015

Volta per sa Comuna de Bunyola

Empelt de Bruixa

Recorregut: Cas Garriguer - Km. 5 carretera de sa Comuna - paret seca - camí de la Coma Gran - Cas Garriguer - cova de s'Aigo - mirador (dipòsit) - Cas Garriguer.

A les 9,43 h, iniciem el recorregut a l’aparcament de l'àrea recreativa de Cas Garriguer (WP-01). Prenem la carretera, per la qual hem accedit amb cotxe, direcció a Bunyola fins el punt quilomètric 5 (WP-02).

Pas d'en Content

Després de berenar, baixem per un tirany fitat que ens mena a la Coma Gran (WP-03), després de salvar una graonada de roca (pas d'en Content) i un fort pendent entre alzines. Enfilem pel camí carreter que transita per dins aquest comellar, obac i frondós entre ranxos de carboner. A les 11,37 som de nou a l'àrea de Cas Garriguer.

Cova de s'Aigo

A continuació, prenem el camí de carro que surt en direcció sud/sud-est i, al cap de d'uns cinc minuts, voltem a l'esquerra (est) per un caminet que puja pel vessant nord del puig Gros i que desemboca a un camí més ample. Seguim tot dret (est) per aquest còmode camí carreter i, en el primer trencall a la dreta, ens desviem per guaitar la cova de s'Aigo (WP-04), a la qual hi arribem a les 12,03 h.

Mirador

Després de visitar aquesta cavitat, retrocedim fins arribar de nou al camí ample, el qual, pren direcció nord/nord-est en suau descens. Més endavant obviem un trencall en direcció est (és el camí que davalla a la vall de Coanegra) i, al cap de uns vuit minuts més, tornem a deixar un trencall a la dreta i prenem el camí que puja fins a un mirador on hi ha una bassa moderna (WP-05). Des d’aquest punt, a 618 m d’altitud, gaudim d’unes vistes privilegiades de la Serra.

Després d'una breu aturada, continuem el nostre itinerari pel camí de l'esquerra, el qual després d'una breu però forta pujada, ens situa a una nova cruïlla de camins a 690 m d'alçada (WP-06).

Aquí deixem el camí de la dreta que ens duria als Penyals d'Honor. Aleshores, girem a l’esquerra per prendre un camí de carro que davalla suaument cap a mestral (nord-oest), dibuixa una ziga-zaga i desemboca a un altre camí, el qual en pocs minuts i, després de voltar a l'esquerra, ens condueix de bell nou a l'àrea recreativa de Cas Garriguer, donant per finalitzada aquesta agradable volta. Són les 13,15 quan hi arribem i ja trobem caliu fet per gaudir d'una bona torrada de germanor.

Tipus de Ruta: Circular
Inici/ Final: Cas Garriguer de sa Comuna de Bunyola
Temps efectiu sense parades: 2 hores i 6 minuts (Total: 3 hores i 30 minuts)
Excursió realitzada el dia: 18 de gener de 2015
Components del grup: AAVV de Pòrtol.
Cartografia: Mapa Tramuntana Central. Editorial Alpina (Escala: 1:25.000)
Observacions:
itinerari que presenta un tram de tirany fitat on s'ha de salvar un graó de roca amb l'ajuda de les mans (pas d'en Content), la resta transcorre per bons camins de carro.