dijous, 28 de maig del 2015

Bec de Ferrutx des de l'ermita de Betlem

Bec de Ferrutx
El Puig de Ferrutx és el segon pic més alt de les muntanyes de l'est a la serra de Llevant a Mallorca, amb els seus 528 metres ofereix unes vistes fantàstiques al nord-est de l'illa.
Iniciem l'excursió davant les barreres de l'ermita de Betlem (WP-01), prenent un sender que es dirigeix al sud-oest, passant a prop del cementiri i per les enrunades Cases de Can Virell, amb marjades al costat. El camí baixa i creua el torrent de sa Jonquera (WP-02) i a continuació ascendeix fins assolir un collet. Passat el collet, el sender, ara més ample, torna a baixar i passa per dins un pinar. Així arribem al punt en què per primera vegada veiem el nostre objectiu, el Bec de Ferrutx. Continuem pel fitat camí el qual passa per sota del puig en Pelat i baixa fins al Coll d'en Pelat (WP-03).
Franquegem el coll en la mateixa direcció (sud-oest) i per un viarany ben fitat, amb forta pendent, arribem primer al vèrtex geodèsic que assenyala el cim del Puig de Ferrutx (520 m) (WP-04) i, a continuació seguint les fites per damunt la cresta, al Bec de Ferrutx (528 m) (WP-05) el nostre principal objectiu d'avui.
Després de gaudir de les impressionants vistes, retornem a l'ermita pel mateix camí, en arribar-hi, ens atansem a la font de l'ermita (WP-06) per dinar.
Fins aquí la nostra ruta al cim del Bec de Ferrutx des de l'ermita de Betlem.

Ruta: No Circular
Temps efectiu sense parades: 3 hores i 28 minuts (Total: 6 hores i 13 minuts)
Excursió realitzada el dia:
26 d'abril de 2015
Components del grup:
grup excursionista de l'A VV de Pòrtol
Observacions:
Itinerari bo de fer que discorre per camins de carro i tiranys de muntanya. Adequat per a tothom que estigui avesat a caminar per la muntanya.

Clica la imatge per veure l'àlbum de fotografies