Powered by Wikiloc
El Puig de Sant Miquel és una muntanya de 661 m., que pertany al terme municipal d'Alaró. Està situada entre el puig de s'Alcadena i la possessió de Solleric i el Clot d'Almadrà.
Inici: deixem els vehicles al Km. 18 de la carretera MA-2100 d'Alaró a Orient.
(WP-01) Km 18 carretera Ma-2100 - 0,0 km - 0 minuts - 223 m d'altitud.
A les 9:28 h iniciem la caminada per la carretera en direcció a Alaró. Ben aviat la deixem per la dreta agafant el camí Vell de Solleric (variant del GR-221-D).
(WP-02) Dreta - 0,2 km - 3 minuts - 226 m d'altitud.
Avancem per asfalt i de forma planera en direcció a s'Alcadena. Anem passant per propietats ben arreglades ignorant diversos desviaments: Son Fuster, s’Alcadena, Son Berga, fins arribar a un entreforc del camí. Continuem pel de l’esquerra, de terra, per arribar ben aviat a un portell obert. Més endavant, salvem una altra barrera per un lateral habilitat.
Continuem la pista, deixem una casa a l'esquerra i creuem el torrent de Solleric. Ara el camí, puja lentament per trams empedrats mantenint el torrent a la nostra esquerra. Després de passar una nova barrera, veiem les Cases de S'Olivaret a l’altre cantó del torrent. No ens torbem en arribar a una important cruïlla, on deixem el GR per la dreta.
(WP-03) Dreta - 3 km - 45 minuts - 323 m d'altitud.
Continuem en direcció a les cases de sa Font Figuera (un rafal dependent de Solleric). El camí serpenteja, rodeja les velles edificacions i, al poc temps creua un portell, on a la dreta es localitza un vell forn de calç. Ara comença a enfilar-se amb més força per dins el bosc. Més amunt deixa a l'esquerra un coll de pou, totalment de pedra amb un abeurador nou. Seguim avançant, i després d'unes voltes el camí es bifurca, deixem el de la dreta que es dirigeix a les cases d'Oli Clar i ens desviem a l'esquerra.
(WP-04) Esquerra - 4,4 km - 1 hora i 30 minuts - 506 m d'altitud.
Tot d'una assolim el coll des Sementeret (525 m), que separa el puig de Sant Miquel de s’Alcadena. Ens trobem en el punt més alt del nostre recorregut. Aquí surt un tirany, a l'esquerra que ens menaria al cim del puig de Sant Miquel. Nosaltres seguim en la mateixa direcció (nord-est). El viarany, fressat i sinuós, baixa unint diversos colls de caça de tords, fins convertir-se en un bonic camí de bístia empedrat que arriba a un camí de carro, just darrera les cases d’Oli Clar.
(WP-05) Oli Clar - 5,3 km - 2 hores i 5 minuts - 386 m d'altitud.
Explotació històricament inclosa dins el latifundi de Solleric. Avui dia les cases estan mig derruïdes.
De les cases continuem per la pista que rodeja el puig de Sant Miquel, amb vistes a les cases de Son Ordines d'Almadrà, i el puig dels Tossals Verds. Un xic més enllà, arribem a la font d’Oliclar.
(WP-06) Font d'Oli Clar - 5,8 km - 2 hores i 40 minuts - 403 m d'altitud.
Una font de mina que descarrega les aigües en una pica amb un decantador.
Seguim pujant per la pista, la qual marca algunes llaçades, fins assolir el coll de sa tanca Nova, després de travessar un portell.
(WP-07) Coll Tanca Nova - 6,7 km - 3 hores i 5 minuts - 456 m d'altitud.
El sender flanqueja el Sementer gran i, un xic més avall deixa a la dreta la caseta del coll de sa Tanca Nova. Pocs metres després d'una corba tancada, abandonem el camí principal per l'esquerra.
(WP-08) Esquerra - 7,2 km - 3 hores i 20 minuts - 436 m d'altitud.
El camí va girant cap al sud per damunt una marjada d'oliverar. Avancem esquivant diverses branques de la poda de les oliveres i transcorreguts uns 500 metres, ens desviem a l'esquerra, en pujada per donar un cop d'ull a la bonica font de sa Gruta, amb una important volta i una preciosa terrassa.
(WP-09) Font de sa Gruta - 7,7 km - 3 hores i 35 minuts - 473 m d'altitud.
Com diu el seu nom, la font està dins d'una coberta de volta de mig punt amb la surgència al fons, dins com una altra mena de gruta en petit. L'ull descarrega el líquid per un solc que passa per un petit ribell fins a una pica de pedra. (Fonts de Mallorca).
Després d'un descans per dinar [30 min], reprenem la marxa baixant fins al camí principal. El sender, ben marcat, té una bona panoràmica sobre tota la vall, amb les cases de Solleric als nostres peus. Segueix baixant suau, fins arribar a un revolt tancat a la dreta, on just davall les roques hi ha la font des Verro.
(WP-10) Font des Verro - 8,3 km - 4 hores i 55 minuts - 419 m d'altitud.
L'aigua just a un metre de sa sortida enmig de ses roques va per una canal feta de pedra i enterrada per davall des camí fins a un conjunt format per un abeurador en forma de 'L' i un petit safareig, tot fet de pedra. (Fonts de Mallorca).
Des de la font, deixem el camí principal que es dirigeix a les cases i seguim recte per un desdibuixat viarany que baixa entre marjades d'oliveres, fins desembocar al camí de Solleric (GR-221-D), on ens incorporem a l'esquerra.
(WP-11) Sender GR - 8,5 km - 5 hores i 5 minuts - 371 m d'altitud.
Seguim el camí, en relaxada caminada i al cap d'uns minuts arribem al encreuament amb el camí de les cases de sa Font Figuera (WP-03), on tanquem el cercle del nostre recorregut.
Ara sols queda recórrer el camí que hem fet de bon matí. Després d'una llarga tirada d'uns tres quilòmetres, arribem al punt de partida.
(WP-01) Km 18 carretera Ma-2100 - 12,5 km - 6 hores i 6 minuts - 223 m d'altitud.
A les 15:34 h arribem on tenim el vehicle.
Fitxa:
Ruta: Circular
Inici/ Final: Km 18 carretera Ma-2100 (Alaró)
Inici/ Final: Km 18 carretera Ma-2100 (Alaró)
Distància aproximada: 12,5 quilòmetres
Pujada acumulada: 400 metres
Alçada mínima - màxima: 220 - 525 metres
Temps efectiu sense parades: 3 hores i 38 minuts (Total: 6 hores i 6 minuts)
Excursió realitzada el dia: 7 de gener de 2026
Components del grup: Agustí, Aina, Cesca i Josep
Cartografia: Mapa Alpina Tramuntana Central (Escala: 1:25.000)
Observacions: itinerari sempre per camí: camins de carro, tiranys de
muntanya i algun tram d'asfalt.
Clica la següent imatge per veure l'àlbum de fotografies:











Cap comentari :
Publica un comentari a l'entrada