dissabte, 7 d’agost del 2010

Sa Bombarda

Aquest itinerari és curt d’uns 4 quilòmetres aproximadament i adequat per fer-lo a l’estiu ja que transcorre tot el temps per dins el bosc d’en Gotzo.
El morro de “Sa Bombarda” queda just damunt “S’Estret” de Valldemossa i és aquí on comença l’excursió el quilòmetre 14,5 de la carretera PM-111 de Palma a Valldemossa (waypoint 01).
Després d’uns metres de camí trobem un portell amb una barrera metàl·lica, passat aquest ens endinsem dins un espès alzinar (bosc d’en Gotzo).
El camí va paral·lel a una paret amb tela metàl·lica que ens queda a la nostra dreta fins arribar a un gran bloc de roca (waypoint 02). Aquí anem alerta i seguim per una desviació a l’esquerra.
Seguint les fites el camí s’enfila per un fort pendent i arribem a una paret amb escalons de pedra que hem de superar (waypoint 03).
Damunt la paret, pugem per una canal rocosa direcció a la penya i després girem a la dreta fins arribar a una sitja i una barraca (waypoint 04) on el camí ara segueix per la seva esquerra arribant així als restes d’una bassa (waypoint 05).
Un poc més amunt de la bassa arribem a un camí de carro que prenem a l’esquerra. Aquest camí acaba a prop de dos rotlos de sitja, passem per entre aquests dos rotlos, pugem amb tendència a l’esquerra fins arribar a una paret que botem (waypoint 06).
A l’altre costat de la paret trobem un coll de caçadors, seguim a l’esquerra més o menys arran de paret fins arribar a “Sa Bombarda” (waypoint 07).
Per baixar desfem el camí a la inversa fins trobar el camí de carro i no el deixem fins tornar al punt de partida.