dimarts, 1 de febrer del 2011

Itinerari per la Vall de Boí

Sant Joan de Boí
Aquest itinerari transcorre pels camins tradicionals de la Vall de Boí. En concret és la unió de l’itinerari 9 de Boí a Durro (3,40 Km i 120 m. de desnivell ), de l’itinerari 4 de Durro a Barruera (2,40 Km i 275 m. de desnivell ) i de l’itinerari 7 de Barruera a Boí (3,90 Km i 180 m. de desnivell ).
Partim de l’aparcament del poble de Boí (1.260 m) (waypoint 01), passem per la plaça del Riu i a 200 metres agafem el trencall que puja per l’esquerra pel GR 11.20 en direcció a Durro. Travessem una tartera amb vistes a la vall. Creuem un coll pròxim a la Roca d’Espà i baixem fins a Durro (1.380 m) arribant a la pista asfaltada sobre l’edifici de les escoles.
Creuem el poble i anem a buscar el camí que baixa a Barruera. Camí molt bonic que transcorre sempre per dins el bosc i entre parets de pedra seca fins arribar a la carretera que puja a Durro. Caminem uns 200 metres en direcció a Barruera (1.090m) i agafem el camí que passa per sota la carretera de Durro. Remuntem riu amunt pel seu marge esquerre i, tot passant enmig de prats de dall, seguim fins que el camí s’enfila pel vessant de la muntanya (waypoint 02) i, poc després de passar pel mirador de la Vall, (waypoint 03) arribem a la Plaça del Riu de Boí (1.260m).
Ruta circular amb 547 metres de pujada acumulada i 11 km de recorregut.
Excursió realitzada el dia 07 de gener de 2011. El grup ha estat format per: Montse, Toni, Mercè, Pere, Rosa, Ferran, Cesca i Josep.
El dia següent visitarem els pobles de Taüll, Erill la Vall, Barruera i Cardet.

Xisca ha dit...

Durro!!! Molt bonic i encantador però vaja record que en tenim! A un dels bars per dos refrescs i dues botifarres, ben solitàries elles, i un poc de pa ens cobraren 30 euros!!!
Encara que de bon tros valgué la pena visitar la vall de Boí.

Laura ha dit...

És una zona que val la pena visitar, és genial!! Nosaltres la vam visitar seguint la ruta del romànic a la Vall de Boí. A més d'aquestes en vam visitar algunes d'altres més petites que anàvem trobant per la zona.

I si que s'ha de vigilar amb els preus, que a la que et descuides, clatellada!! XD