dimarts, 19 de juliol del 2011

Set miradors de s'Arxiduc

Mirador de sa Ferradura
Iniciem la caminada en el quilòmetre 68,7 de la carretera de Valldemossa a Deià a ca Madó Pilla (Hotel el Encinar) (waypoint 01). Pel costat esquerra de l’aparcament, botem una paret i baixem per unes escales en mal estat. Seguim el camí i aviat arribem al primer mirador, el des Pi o des Niu des Corb (waypoint 02).
Continuem el camí en baixada, passem per damunt un penya-segat on hi ha un cable per assegurar-se, després pels Pedrissos (bancs) de sa Font de s’Ermitanet, i arribem, baixant per unes escales, al berenador de sa Capella i més endavant, després de creuar un pontet, a la Capella del Beat Ramon Llull (waypoint 03) que es troba en molt mal estat de conservació.
Retrocedim, tornem a passar damunt el pont i prenem un desviament en direcció al nord – est que desemboca en un altre camí. Pujant uns metres trobem una cruïlla que segueix en la mateixa direcció. Continuem per aquest sender i aviat arribem a unes escales i una gran balma, són les coves de Ponent, que es troben sota del monestir de Miramar.
Pujant topem amb un reixat i un pujador que ens du en el Mirador des Guix o des Llac (waypoint 04). En direcció Nord, per marjades d'oliverar, arribem en 5 minuts al Mirador de sa Ferradura (waypoint 05).
Continuem per un camí ample que surt de l’esquerra d’aquest darrer mirador, és el camí des Guix, que en aquest primer tram presenta grans marges de sosteniment. Seguint-lo, aviat arribem al mirador des Miradors  (waypoint 06) i més avall el què queda del mirador des Pi Sec (waypoint 07). Ara el camí es converteix amb un tirany que passa per dins l’alzinar i amb unes quantes corbes i en davallada, arribem a una sitja i a la zona des Guix on trobem el berenador des Penyals (waypoint 08) i les restes de sa Caseta des Garriguer, i vorera de la mar (atenció a la davallada) el Banyador de s’Arxiduc, lloc on ell feia posar cada estiu una caseta de fusta sobre una roca que es fica dins la mar (encara es poden veure restes dels pedrissos i de marques).
Comencem la pujada per sobre del berenador des Penyals, cap al sud-oest pel camí dit de ses Vinyes, salvant un pujador i amb uns 20 minuts arribem al camí asfaltat que baixa al Caló de s'Estaca (waypoint 09). Si es vol es pot baixar i gaudir d’aquest bonic racó. De nou al camí de ses Vinyes, ascendint un parell de corbes, arribem a una cruïlla on deixem el camí ample per girar a l’esquerra pel Camí Nou de s'Estaca. Està senyalitzat amb alguna fita. L'antic camí, fa un parell de ziga-zagues, i puja cap al nord-est.
Passa pel costat del Mirador des Figueral (waypoint 10) i arriba al Mirador des Creuer (waypoint 11).
Des d'aquí continuem pujant cap a la nostra dreta desfent un tram del camí que ja havíem fet. Passem pel mirador des Pi i arribem de nou a Ca Mado Pilla.
Ruta circular amb 556 metres de pujada acumulada i 7 km de recorregut.
Excursió realitzada el dia 15 de juliol de 2011. El grup ha estat format per: Pere, Biel Pomar i Josep.
Resum extret de: Miramar i S'Arxiduc de Emilio Alonso.