dimarts, 18 d’octubre del 2011

La Roca Blanca i el Fumat (Formentor)

Roca Blanca (329 m)
El punt d’inici d’aquesta excursió és el petit aparcament del mirador, situat al Km 14,9 de la carretera MA-2210 de Pollença al Cap de Formentor (waypoint 01).
En el mirador gaudim primer de les vistes al Cap de Catalunya i el far del Cap de Formentor.
Des de l’aparcament retornem, durant deu minuts, per la carretera en direcció al túnel i a uns 250 m abans de arribar-hi, agafem a mà esquerra el camí vell del Far (waypoint 02). La pujada és suau i ens condueix al Coll de la Creu (238 m).
En aquest punt, a la nostre esquerra, trobem les fites que ens conduiran al puig de la Roca Blanca (waypoint 03), el nostre primer objectiu. Es tracte d’un tram sense camí definit però senyalitzat amb fites. El puig està situat a 329 m d’alçada i les vistes sobre la península de Formentor són magnífiques.
Baixem pel mateix camí fins tornar de nou al Coll de la Creu. Davant nostre s’alça el Fumat el nostre següent objectiu. Per pujar-hi prenem en direcció a ponent per una pronunciada costa i seguint les fites arribem al vèrtex geodèsic del cim del Fumat (334 m) (waypoint 04).
Baixem del cim, en direcció SE per anar a retrobar el camí Vell del Far a l’alçada del Coll de la Bretxa (pas obert dins la roca). Aquest petit tram és incòmode degut al fort desnivell.
Ara descendim pel serpentejat camí vell del far (E) fins arribar a l’inici del torrent de les Agulles on deixem aquest  camí (waypoint 05) (hi ha una gran pedra amb una fita i un punt vermell).
Seguim el curs d’aquest torrent. Les fites ens indiquen el camí a seguir, estones pel mateix jaç, altres sortint per la dreta o esquerra, per salvar algun salt. Després de 45 minuts arribem a la idíl·lica cala en Gossalba (waypoint 06). Lloc ideal per descansar i nedar.
Des d'aquesta, per un tram de graons, iniciem el camí de tornada a la carretera del Far, per l'anomenada canal de la cala en Gossalba.
Ruta circular amb 445 metres de pujada acumulada i 5,5 km  de recorregut.
Excursió realitzada el dia 12 d’octubre de 2011. El grup ha estat format per: Enric, Pep (Mosso) i Josep.