dimecres, 16 de novembre del 2011

Vall de Coanegra. El salt del Freu

Salt des Freu
Aprofitem la revinguda dels torrents, arran de les darreres pluges, per contemplar el salt des Freu. Indret amb un especial encant quan l’aigua hi corre.
Per tal de fer una caminada més llarga agafem el camí de Santa Maria a Orient per la vall de Coanegra.
Partim de la barrera situada abans d’arribar a les cases de son Oliver, lloc on deixem el cotxe.
Agafem el camí de carro que segueix per la vorera del torrent, passem les cases de son Roig, can Morei i son Pou.
Més endavant passem per un forn de calç i a partir d’aquí el camí de carro es converteix en un camí de muntanya que s’enfila fent ziga-zaga direcció a Orient. Deixem la cruïlla que condueix a l’avenc de son Pou i més a munt la cruïlla al comellar dels Bous, totes dues a ma dreta. Seguim el camí fins una nova bifurcació situada al costat d’un forn de calç. Prenem a l’esquerra en baixada per un camí de carro que traça marcats revolts.
Després del descens arribem al torrent des Freu. Cap a l'esquerra el camí baixa fins al torrent i ens permet contemplar el salt d'aigua i un antic molí.
La tornada la fem pel mateix camí.
Ruta d'anada i tornada pel mateix camí amb 451 metres de pujada acumulada i 13 km de recorregut.
Excursió realitzada el dia 12 de novembre de 2011. El grup ha estat format per: Biel Pomar i Josep.
Un altre itinerari per anar al salt des Freu