dilluns, 5 de novembre del 2012

Pujada al puig dels Albellons

Puig dels Albellons
Itinerari: Caimari – Camí vell de Lluc – Botador a la carretera Ma-2130 Km. 9 – Comellar dels Albellons – Coll dels Albellons – Cim del puig dels Albellons – i retornada pel mateix camí a Caimari.
Sortim de la vila de Caimari per la carretera Ma-2130 (WP-01) i transcorreguts uns set minuts aproximadament, en arribar al primer revolt de la mencionada carretera, agafem el camí Vell de Lluc.
Avancem per aquest camí de carro i, en un tres i no res, passem per la roca del Cavall Bernat a la nostra dreta segons el sentit de la marxa. Més endavant, tornem a trobar un penyal, aquest cop a l’esquerra del camí, conegut com el Còdol d’en Seda.
Seguint el camí anem pujant per dins el bosc fins arribar a la carretera de Lluc, a l’alçada de l’inici de la costa Llarga (15’). El nostre itinerari segueix un poc més avall, per un botador (WP-02) que ens permet passar per damunt un reixat.
A l’altre cantó entrem a l’inici del comellar dels Albellons per on prosseguim cap al NE. El primer que trobem a l’esquerra del caminoi és un abeurador i damunt un aljub.
Prosseguim per dins aquesta coma per una pista forestal amb fort pendent, més amunt trobem un forn de calç (WP-03) (10’).
Aquest camí finalitza a un rotlle de sitja (WP-04) després de caminar uns 14 minuts aproximadament des del forn de calç. Des d’aquí ja divisem en direcció E el coll dels Albellons (WP-05) el nostre següent objectiu. Hi arribem transcorreguts uns 15 minuts desprès de superar un pedregós i fort pendent sense camí sols amb l’ajuda d’algunes esporàdiques fites de pedra. Ens fixem amb una fita de partió de la Comuna de Caimari situada en aquest coll a 537 m.
Ara prosseguim cap a la dreta (un poc cap al SE) sense cap tipus de tirany seguint la paret de partió, i al cap de menys de deu minuts, assolim un primer cim de 583 m amb esplèndides vistes al Massanella. Aprofitem la pau d’aquesta contrada per berenar i agafar forces.
Prosseguim per un clotada, remuntem unes penyes i després de pujar un coster per dins el pinar assolim el cim dels Albellons a 585 m i coronat pel clàssic vèrtex geodèsic (WP-06) (10’).
Les vistes s’amplien força i gaudim d’un dia clar i net després de les darreres pluges.
Retornem a Caimari desfent el camí que hem fet per pujar fins aquí.
Ruta fàcil i bona de fer d’anada i tornada pel mateix camí  amb 513 metres de pujada acumulada i 6 km de recorregut.
Excursió realitzada el dia 02 de novembre de 2012. El grup ha estat format per: Pere i Josep.
Hem seguit la ressenya d'en Tomàs Vibot:  pujada al puig dels Albellons publicada al dB el juliol de 2010.
Un altre itinerari, aquest circular, que puja al puig dels Albellons.

Interesante ruta. Nunca he subido al Puig dels Albellons. Será cuestión de pegarse un salto, un día de estos. Pero tengo tantas cosas en cartera, que me faltan días. En fin.

Benvolgut Emilio,
És una ruta curta però molt agraïda amb bones vistes.
A mi em passa el mateix tenim tantes rutes pendents i amb ganes de fer que no donem l'abast. La Serra dóna molt de si.
Moltes gràcies pel teu comentari.

Hola Pep
Això és ca meva. Sa comuna de Caimari (o de Selva) ès el lloc de les nostres excursions, quan erem nins. Albellons, Nespler, Castellet, sa Creu, s'Ermita, sa Fita... i tants de llocs anònims, que tu amb aquesta excursió m'has recordat.
Enhorabona Pep, i salut

Bon vespre Llorenç,
Estic content que aquesta excursió t'hagi dut bons records d'infantessa.
Si vosaltres l'amplieu fent-la circular, serà encara més interessant.
Moltes gràcies pel teu comentari.

Bon vespre.
He llegit la darrera resposta i voldria saber com es pot fer l'excursió circular i quin temps extra hauriem de calcular.
Molt agraït.
Sebastià Lliteres.

Hola Sebastià,
Em sap greu no poder-te ajudar, desconec si es pot fer circular. L'amic Llorenç em va comentar que poder ells farien un itinerari circular, però a dia d'avui no m'ha informat que ho hagin fet.

Anònim ha dit...

Hola,som Miquel Clamor. M' agradat molt aquesta pujada que he fet avui. No he fet la circular perquè no en refiava del temps que volia ploure. Moltes gràcies pel track i les explicacions. També ens agraden molt veure les fotos. Sempre dic el record com si fos fa unes hores.

Hola Miquel,
M'alegra que aquest itinerari t'hagi satisfet. Fer l'excursió circular, baixant per la cresta del puig a través de la Plana de Son Sastre fins a Caimari, també t'hagués agradat, és més completa i interessant, però avui havia risc de tempestes. A la muntanya hem de ser prudents.
La galeria d'imatges ajuden a completar les petites explicacions del recorregut.
Moltes agraït pel teu amable comentari.

Anònim ha dit...

En clamor. Avui volia tranquilitat, un recorregut curt perque donava pluja a les 2. I el segon tram sense camí ni fites era arriscat.
Gràcies per descobrir Mallorca a un mallorquí

D'acord Miquel, millor ser prudents.
Gràcies a tu per consultar aquest bloc.

NOFRE ha dit...

Hola Josep. Avui hem fet aquesta excursió. Hem gaudit de l'itinerari i de les vistes de la Serra de Tramuntana, gràcies a un dia molt clar. Quan hem estat al cim hem baixat per un camí fitat que hem trobat en direcció a Mitjorn, on es veia Caimari al fons. Ens ha duit per dins el torrent fins arribar al poble. D'aquests manera l'hem feta circular. Moltes gràcies per la teva aportació al senderisme i per les bones explicacions per seguir la ruta.