dimecres, 7 de febrer del 2018

Pels camins de la comuna de Bunyola

Com cada any a la tardor, amb el grup excursionista de l'associació de veïnats de Pòrtol, fem una volta per la muntanya comunal de Bunyola. Aquesta és una agradable passejada circular que parteix de l'àrea de Cas Garriguer i discorre per camins carreters envoltats de frondós boscatge.

Aproximació: Per arribar al punt de partida cal prendre la carretera de sa Comuna que s'agafa a l'entrada de Bunyola, venint de Santa Maria per la carretera Ma 2020. Després de set quilòmetres de recorregut, ens deixa a l'àrea recreativa de Cas Garriguer, on podem aparcar els vehicles.

(WP-01) Cas Garriguer - 0,0 km - 0 minuts - 615 m d'altitud.
Són les 10 h en punt quan iniciem la passa pel camí situat damunt l’àrea tot travessant una barrera de fusta. L’ample camí avança planer en direcció sud i dóna la volta per la falda del puig des Bous i tot seguit, s'orienta cap a l'est. Aviat, deixem a la dreta el trencall que ens duria a la cova de s'Aigo, i a un poc més de quatre-cents metres, també deixem a la dreta, un braç que davalla a la vall de Coanegra. Seguim la pista de terra i devers uns sis-cents metres, continuem recte ignorant el camí de l'esquerra.

(WP-02) Cruïlla - 2,6 km - 44 minuts - 623 m d'altitud.
El camí ara davalla suaument fent algunes llaçades. Més avall trobem un petit casetó tancat a la dreta.
A l'altra cantó del camí, amagada entre les arboceres i les mates, apareix la cisterneta d'en Gil.
Cisterneta d'en Gil
(WP-03) Cisterneta - 3,8 km - 1 hora i 30 minuts - 525 m d'altitud.
El camí continua amb lleuger ascens, fins a l’entrada del comellar que puja al Coll de s'Arboçar, on voltem a l'esquerra per un tirany ben marcat.

(WP-04) Tirany - 4,7 km - 1 hora i 55 minuts - 522 m d'altitud.
El caminet s'enfila per dins el comellar en fort pendent i, devers uns set-cents metres més endavant, el deixem  per l'esquerra.

(WP-05) Desviament - 5,4 km - 2 hores i 18 minuts - 660 m d'altitud.
Ara el nou camí, d'amplada de carro, inicia una suau baixada i després de caminar un quilòmetre i tres-cents metres, arribem a un entreforc de camins, on a l'esquerra, es localitza un modern dipòsit d'aigua.

(WP-06) Dipòsit - 6,7 km - 2 hores i 50 minuts - 627 m d'altitud.
En aquest punt prenem el camí de la dreta què en fort pendent puja per uns revolts cimentats. Després de caminar uns set-cents metres, el deixem per l'esquerra.

(WP-07) Desviament - 7,4 km - 3 hores - 689 m d'altitud.
Aquest nou camí en davallada ens mena al camí del comellar de sa Caseta, on voltem a l'esquerra.

(WP-08) Comellar de sa Caseta - 7,8 km - 3 hores i 10 minuts - 630 m d'altitud.
El bonic camí es dirigeix cap al sud i, en pocs minuts, arribem a l'àrea recreativa de Cas Garriguer, donant per finalitzada aquesta volta, avui passada per aigua.

(WP-01) Cas Garriguer - 8 km - 3 hores i 18 minuts - 615 m d'altitud.
Ja són les 13:18 h, bona hora per dinar tots plegats.

Inici/ Final: Cas Garriguer (Comuna de Bunyola)
Temps efectiu sense parades: 2 hores i 53 minuts (Total: 3 hores i 18 minuts)
Excursió realitzada el dia: 26 de novembre de 2017
Components del grup: grup excursionista de l'associació de veïnats de Pòrtol.
Cartografia: Mapa Tramuntana Central. Editorial Alpina (Escala: 1:25000)
Observacions: Itinerari bo de fer, sempre per camí. Alerta a la gran quantitat de camins que hi ha per la zona que ens podem despistar.

Molt bona aquesta activitat amb el grup de Portol, i sempre interessants les sortides. Com dic jo, per caminar sempre ens quedarà la Comuna. I una pregunta, es pot passar en cotxe fins a Cas Garriguer, sense permís previ? Salutacions Josep.

Hola amic Llorenç,
És un plaer passejar per la gran xarxa de camins de sa Comuna, es respira calma i tranquil·litat, en contacte amb la natura.
No s'ha de demanar permís previ per pujar amb cotxes a l'àrea de Cas Garriguer. Si hi ha el garriguer, fa pagar 6 € per vehicle. A l'estiu és tancat, no es pot pujar amb cotxes, pel tema de la prevenció dels incendis. Si deixen pujar a peu.