dimecres, 31 d’octubre del 2018

Penyal des Corbs - Puig de Can Llenderina

Font d'en Tries
Iniciem aquest itinerari al Coll d'Orient, (Km 11,8 de la carretera Ma-2100 d'Alaró a Orient) just al damunt les cases de Son Bernadàs Nou. Un rètol del GR-221-G indica "Castell d'Alaró - Alaró".

(WP-01) Coll d'Orient - 0,0 km - 0 minuts - 497 m d'altitud.
Traspassem la barrera d'un portell pel botador habilitat al costat i tot d'una deixem, a l'esquerra, la font d'en Tries. El camí volta a l'esquerra (cap a llevant) per damunt la font i avança planer enmig d'oliveres. Davant nostre s'alça la petita mola des Penyal des Corbs, un dels objectius de la ruta d'avui. Al mateix temps, a la nostra esquerra, gaudim de les vistes de l'inconfusible silueta del puig de Lofra (1093 m), na Franquesa (1067 m) i la serra de Sa Rateta (1113 m).
El camí fa enfilant marjades, encara dins oliverar, fins assolir un portell que dóna entrada al bosc d'alzines.
Passat el portell, immediatament, franqueja un rotlo de sitja, i ascendeix sinuós per dins un frondós alzinar, cap al Pouet. Un cop finalitza el tram de camí nou empedrat, trobem a l'esquerra un camí ample tancat amb una cadena.
Vall d'Orient
(WP-02) Desviació esquerra - 1,6 km - 45 minuts - 687 m d'altitud.
En aquest punt voltem a l'esquerra i avancem per aquest camí de carro que es dirigeix nord-est, en suau baixada, cap al Penyal des Corbs. Ben aviat, traspassa una baixa paret amb una bardissa de troncs (rètol: Vedat privat de caça) i, en suau davallada, arriba a la font de sa Mata, situada ran del camí, devora un coll de filats i d'un amagatall de caçadors.

(WP-03) Font de sa Mata - 1,9 km - 50 minuts - 674 m d'altitud.
Es tracta d'una surgència que mitjançant un o diversos brolls omple una bassa en forma de mitja lluna (Inventari de Fonts de Mallorca).
Des de la font, dirigim les passes seguint la mateixa direcció. Tot d'una traspassem una baixa paret (WP-04) i descendim per un difuminat viarany paral·lels a una paret seca a la nostra esquerra, fins assolir un collet. A partir d'aquí sol resta una pronunciada rampa entre roques, que ens situa dalt al capcurucull del Penyal des Corbs.
Paret nord del Castell d'Alaró
(WP-05) Penyal des Corbs - 2,4 km - 1 hora i 10 minuts - 657 m d'altitud.
Des d'aquí les vistes de la paret nord del Castell d'Alaró, son impactants.
Després de gaudir de les vistes i de fer les fotos de rigor, tornem enrere pel mateixa camí fins al Pla des Pouet.

(WP-06) Pla des Pouet - 3,2 km - 1 hora i 45 minuts - 697 m d'altitud.
Fem una pausa per berenar [22'] al costat d'una plataforma de ciment on, els anys 60 hi havia un restaurant.
Tot seguit enfilem el camí carreter que parteix cap al puig de Can Llenderina, el qual s'adreça vers a oest/sud-oest per dins el boscatge. Després d'unes voltes, es converteix en un tirany acompanyat d'algunes fites i s'acosta als penya-segats que donen a la vall d'Orient amb unes espectaculars panoràmiques, fins assolir el cim del puig de Can Llenderina.
Puig de Can Llenderina
(WP-07) Puig de Can Llenderina - 3,9 km - 2 hores i 28 minuts - 772 m d'altitud.
Iniciem el descens d'aquesta muntanya, primer cap a ponent, deixant la paret de partió de terme a la dreta. Ben aviat voltem cap a llebeig (sud-oest), fins ensopegar frontalment amb una altra paret seca que traspassem per un esbaldrec.

(WP-08) Pas paret - 4,2 km - 2 hores i 45 minuts - 746 m d'altitud.
A partir d'aquí se'ns obren dues alternatives possibles per continuar l'itinerari, nosaltres optem per davallar més cap a la dreta. Per això, després de creuar la paret, avancem tant sols un centenar de metres amb la mateixa direcció i voltem noranta graus a la dreta, traspassant una paret seca, a l'alçada d'un gran pi.
Superem un curt tram de fort pendent entre roques i voltem a l'esquerra, baixant oest/sud-oest, sense cap traça de camí, cercant la millor passa entre la garriga, fins anar a raure al camí que connecta Alaró amb Orient.
Camí cap a Orient
(WP-09) Camí Alaró - Orient- 5 km - 3 hores i 19 minuts - 595 m d'altitud.
Agafem dreta direcció Orient, passem per davant sa Fonteta (WP-10) i, pocs minuts més tard, arribem a la carretera, després de traspassar un portell amb barrera de fusta.

(WP-11) Carretera - 5,5 km - 3 hores i 47 minuts - 489 m d'altitud.
El coll d'Orient ens queda a la dreta, per la carretera i a menys de mig quilòmetre de distància.

(WP-01) Coll d'Orient - 6,1 km - 3 hores i 55 minuts - 497 m d'altitud.
A les 12:02 h donem per finalitzada aquesta interessant excursió.

Inici/ Final:  Coll d'Orient (Bunyola)
Temps efectiu sense parades: 2 hores i 30 minuts (Total: 3 hores i 55 minuts)
Excursió realitzada el dia: 8 de setembre de 2018
Components del grup: Pere N., Sebastià E., Guillem C. (tincunsomierasolivar) i Josep.
Cartografia: Mapa Tramuntana Central. Editorial Alpina (Escala: 1:25.000)
Observacions: L'itinerari discorre per camins de carro i tiranys de muntanya a excepció del (WP-07) al (WP-09), és fora camí per un terreny rocós bastant incòmode i on pot presentar dificultats d'orientació. No es aconsellable fer aquest itinerari els dies de caça menor.

Una volta súper interessant per uns llocs de fácil acces, però poc trepitjat. Encara record una volta nostra molt parescuda. Molt Bona publicació Josep.

Vam seguir els vostres passos. Em va agradar el penyal dels Corbs i el puig de Can Llenderina, no els coneixia.