dissabte, 5 d’octubre del 2019

Sa Panada - Penyal des Bous

Camí de Can Pere Antoni
Un itinerari curt i circular per la contrada de Binissalem. La ruta comença darrera l'aparcament del restaurant de Can Arabí, situat a l'extrem nord del poble.

(WP-01) Can Arabí (Binissalem) - 0,0 km - 0 minuts - 177 m d'altitud.
Així doncs, a les 7.54 h iniciem la caminada pel camí de Can Arabí que avança cap al nord/nord-oest. Tot d'una arribem a una cruïlla amb el cartell "Camí de Can Pere Antoni", on seguim a la dreta. Es tracta d'un camí ampla de terra, que avança en suau pendent entre conreus de secà. Un poc abans d'arribar a les cases, girem a l'esquerra, i travessem una primera barrera. Un xic més enllà, trobem una segona barrera amb un botador a l'esquerra, just al costat d'una olivera.
Cases de Can Pere Antoni
(WP-02) Desviament - 0,9 km - 15 minuts - 222 m d'altitud.
Progressem per una còmoda pista en lleuger ascens, traspassem una nova barrereta de fusta. Després, el camí gira bruscament a l'esquerra, passa pel costat d'un pedrís i seguim tot dret, deixant un camí a la dreta.

(WP-03) Desviament - 1,4 km - 30 minuts - 275 m d'altitud.

El camí continua per dins el pinar i en voltar una corba ja divisem el bonic mirador de sa Panada, enfilat dalt un turonet, al qual hi arribem en pocs minuts.
Mirador de sa Panada
(WP-04) Mirador de sa Panada - 1,6 km - 35 minuts - 294 m d'altitud.
Curiós mirador sobre les cases de can Pere Antoni, de forma semicircular, amb un pedrís al voltant i una taula de pedra.
Deixem el mirador enrere i ens dirigim cap al Penyal des Bous situat direcció nord. Avancem devers uns cent cinquanta metres cap a l'oest i voltem a la dreta. Iniciem una forta pujada orientats a nord, fent ziga-zagues, fins assolir la cota 409 m del Penyal des Bous. Aquest tram és xic confós, va ascendint sinuós per la falda de la muntanya, enmig de la garriga i gran roques.
Panoràmica Nord, des del Penyal
(WP-05) Penyal des Bous - 2,2 km - 1 hora i 5 minuts - 407 m d'altitud.
Des d'aquest punt, es gaudeix una panoràmica excel·lent.Fem una aturada per berenar i recuperar forces [20'].
Iniciem el descens orientats a l'oest. Després de botar una baixa paret seca, voltem a l'esquerra i seguint un esvaït tirany, continuem la forta baixada entre antigues marjades. Ben aviat trobem una paret seca, divisòria del termes de Binissalem i Alaró que, sense creuar-la, la mantenim paral·lels a la nostra esquerra, fins arribar, ja en suau pendent, al coll d'en Simonet.

(WP-06) Coll d'en Simonet - 2,7 km - 1 hora i 45 minuts - 285 m d'altitud.
En aquest punt, voltem a l'esquerra i pel camí de Can Arabí, marcat i sense cap problema de seguiment, arribem al punt d'inici, després de deixar les cases de Bellveure  a la nostra esquerra.

(WP-01) Can Arabí (Binissalem) - 3,7 km - 2 hores i 8 minuts - 177 m d'altitud.
A les 10:02 h donem per finalitzada aquesta curta volta estiuenca.

Inici/ Final: Can Arabí (Binissalem)
Temps efectiu sense parades: 1 hores i 25 minuts (Total: 2 hores i 8 minuts)
Excursió realitzada el dia: 28  d'agost de 2019
Components del grup:   Sebastià, Pere, Guillem, Eliseu, Joan Puig i Josep.
Cartografia: Mapa Tramuntana Central. Editorial Alpina (Escala: 1:25.000)
Observacions: Itinerari per camins i tiranys de muntanya. La pujada al Penyal des Bous, és sense camí per un terreny incòmode.

Una molt bona opció per seguir fent sortides fins i tot a l’estiu, no massa llarga ni complicada, a excepció de conèixer o no el territori. Una bona i novedosa plublicació. Salut

Així és amic Llorenç, un recorregut curt de manteniment per un territori que no coneixiem. Ens va agradar per les bones vistes.
Mercès pel teu comentari.

José Manuel Busquets ha dit...

Hola. Avui mateix, hem fet aquesta ruta però en sentit contrari (pujada pel coll den Simonet i baixada per sa Panada).
Som de Binissalem i no acabam de trobar ben bé es camí que enllaça sa partió entre els dos municipis i sa Panada. És una contrada una mica abandonada però amb vistes espectaculars.
Molt bona descripció. Només hi manca alguna foto del camí que baixa cap a ca n'Arabí des del coll.

Gràcies José Manuel, a nosaltres també ens va costar trobar el camí de pujada al Penyal, de fet cada un va pujar per on li va semblar millor, no és gens fàcil seguir el tirany (si és que n'hi ha).