dimecres, 15 de desembre del 2010

Volta al puig dels Tossals Verds

Sortim de la Font del Noguer, al Km 33,8 de la carretera Ma-10 (waypoint 01). Botem per una escala de fusta que ens queda a mà dreta, i a uns 50 metres trobem una paret seca que no hem de creuar. Ens desviem a l’esquerra per enfilar un caminoi amb fites i fent ziga-zagues arribem a la carena i al coll de sa Coma des Ases (waypoint 02). Aquí val la pena fer una aturada i gaudir de la vista.
Travessem una paret seca per un portell i seguint les fites baixem per la Coma dels Ases. Més endavant poden veure les restes d’una petita avioneta que es va estavellar. Seguint aquest camí arribem a la part alta del barranc d’Almadrà i al Pas Llis (waypoint 03). Aquest pas transcorre per una balma vermellosa de pedra polida, protegida per un passamà de filferro. Som sota el Salt dels Cans.
Des d’aquí seguim el camí, bastant clar i fitat, passant per sota del Morro de sa Vaca i amb petites pujades i baixades arribem al camí del pou de sa Coma (waypoint 05). Des d’aquesta cruïlla podem arribar fins al refugi dels Tossals. Nosaltres pugem per aquest comellar passant pel Pou de sa Coma (waypoint 06) i amb forta pujada arribem al coll que es troba devora ses Cases Velles. En aquest punt enllacem el GR 221 (waypoint 07).
Ara ens endinsem dins un espès alzinar i travessem el torrent des Prat. Al cap de poc temps tornem a travessar el torrent per un pont de fusta fins arribar al coll dels Coloms (waypoint 08). Baixem per un sender empedrat fins arribar a una passarel·la ampla que creua el canal que serveix per transvasar l’aigua de l’embassament del Gorg Blau al de Cúber. Ara es tracta de seguir un llarg camí ben pla que va paral·lel al canal fins arribar de nou a la font del Noguer on tenim els cotxes.
Ruta circular amb 626 metres de pujada acumulada i 11 km  de recorregut.
Excursió realitzada el dia 04 de desembre de 2010. El grup ha estat format per: Pere, Tomeu, Jaume, Pep, Julio i Josep.