dilluns, 30 de novembre del 2015

Puig de la Creu

Powered by Wikiloc

Un itinerari, d'anada i tornada pel mateix camí que parteix de Caimari i ascendeix al puig de la Creu.

(WP-01) Caimari (Creu) - 0,00 km - 00 minuts - 161 m.
Després de deixar el vehicle a l'entrada del poble de Caimari, al costat de la Creu de terme, a les 9,30 h iniciem la marxa pel carrer principal , el carrer de la Nostra Senyora de Lluc i, 300 m més endavant, tombem a l’esquerra pel carrer des Fornassos fins arribar a una placeta on hi ha l’entrada a l’àrea recreativa del mateix nom. Al fons de l’àrea a ma dreta, arranca un camí de pedrolins que puja superant un fort pendent fins assolir el coll Matar. Cruïlla de camins (pal amb indicacions).

(WP-02) Coll Matar - 1,231 Km - 30 minuts - 317 m.
Continuem la muntada pel senderó de la dreta. Es tracta d'un antic caminoi de caçadors que passa per diversos colls de tords fins arribar a un entreforc de camins on, cap a la dreta hi ha una curiosa bassa per abeurar el bestiar que recull l'aigua per escorrentia (1,792 Km - 50 minuts - 423 m). Per arribar-nos al turonet anomenat de l'Ermita, que val la pena arribar-s'hi, hem de seguir uns metres direcció casi nord fora camí.

(WP-03) Puig de s'Ermita - 1,897 Km - 57 minuts - 441 m.

Des d'aquí es gaudeixen bones vistes. Al davant ens queda el prepotent puig de n’Escuder, mentre que cap al nord ens quedaran les cases dels Horts, el puig de n’Ali i, darrere, el puig de Massanella. Més acostat a nosaltres, el nostre objectiu d’avui. Des del turó seguim uns metres direcció sud-oest fins arribar de nou al camí principal a l'endret del coll d’en Sacos. El camí de ferradura, amb restes palpables del marget lateral, s’enfila pel coster esquerre fent alguna ziga-zaga i arriba al Planiol, on localitzem el mirador de l’Esquena de s’Ermita, des d’on podem gaudir de perspectives espectaculars de la badia d’Alcúdia i del pla de Mallorca.

(WP-04) Mirador de l’Esquena de s’Ermita - 2,243 Km - 1 hora i 15 minuts - 470 m.
Just a l'entrada de la planura, a l'esquerra, al costat d'un pi es localitza una fita de pedres que ens indica la continuació del nostre itinerari. A partir d'aquí seguim per un corriol molt tapat per la vegetació de càrritx i xiprell. Les fites ens menen vers l'oest per dins el boscatge, sempre en pujada. Uns minuts més amunt, la ruta canvia de direcció cap a nord-oest i, resseguint el llom de la muntanya paral·lels a la paret que fa partió entre la Comuna i les terres de Son Maga, assolim la punta rocosa on es situa la fita del puig de la Creu (601 m), després de fer una curta grimpada per les roques.

(WP-05) Puig de sa Creu - 2,722 Km - 1 hora i 44 minuts - 601.

Acabem aquí l’ascensió i girem per desfer el camí, ara en sentit descendent, que ens durà una altra vegada al Mirador de l’Esquena de s’Ermita - 3,191 Km - 2 hores i 3 minuts - 470 m i pel camí de ferradura, a Caimari, on hem iniciat el nostre itinerari.

(WP-01) Caimari (Creu) - 5,219 km - 2 hores i 54 minuts - 161 m.

Ruta: No circular
Inici/Final: Caimari
Temps efectiu sense parades: 1 hores i 50 minuts (Total: 2 hores i 54 minuts)
Excursió realitzada el dia: 28 d'octubre de 2015
Components del grup: Josep en solitari
Cartografia: Tramuntana Nord. Editorial Alpina. (Escala:1:25.000)
Observacions: Itinerari bo de fer fins al mirador de l'Esquena de s'Ermita. Des d'aquí fins al cim pràcticament és fora camí i cal seguir amb atenció les fites. La pujada és rosta. Per arribar dalt el cim haurem de fer servir les mans.