diumenge, 30 d’abril del 2023

Puig d'en Vauma

Powered by Wikiloc

Ascensió, pel camí des Pujadors, al modest puig d'en Vauma de 262 m. i tornada pel Camí de la Muntanya.

Inici: Aparcament passats uns metres del portell de la barrera del Coll Baix (Alcúdia), a la qual arribem pel camí homònim que arrenca a la rotonda que dóna entrada a la urbanització del Mal Pas.

(WP-01) Barrera Coll Baix - 0,0 km - 0 minuts - 81 m d'altitud.

A les 9:47 h comencem l'excursió direcció al Mal Pas i just abans del portell, ens desviem a la dreta (rètols).
Seguim un camí carreter que puja entre la pineda, volta a nord-oest i, ben aviat, trobem un encreuament, on seguim cap a la dreta (nord-est).

(WP-02) Intersecció dreta - 0,2 km - 10 minuts - 104 m d'altitud.

Un cartell ens indica: "Campament i Ermita de la Victòria". Ara ascendim per un camí ben marcat, anomenat des Pujadors que aborda la muntanya pel centre de la seva falda. Més amunt remunta un ressalt rocallós dissenyant diverses ziga-zagues, on el camí mostra un bon mur de sosteniment. En arribar devers la cota 250 m, la senda ens canvia de direcció i progressa cap a llevant gairebé planejant. Un cop passada la cota 268 m, baixa suaument flanquejant el puig d'en Vauma per la seva esquerra. Abans d'iniciar la baixada cap al coll de na Benet, ens desviem momentàniament a la dreta per coronar-ho.

(WP-03) Intersecció dreta - 1,6 km - 1 hora - 229 m d'altitud.
Ara progressem sense camí precís direcció sud/sud-est per un terreny rocós entre carritxeres i garballons, direcció al cim. En pocs minuts [8'] ens situem sobre la seva ampla cota.

(WP-04) Puig d'en Vauma - 1,9 km - 1 hora i 8 minuts - 262 m d'altitud.

Aquí fem un descans per berenar mentre gaudim d'una bona panoràmica [15'].
A les 11:15 h. baixem del cim per la mateixa via que hem emprat per pujar-hi. En ser novament al camí principal, girem a la dreta i seguim baixant per un camí molt trepitjat que ens mena, pel vessant nord del cim, al Coll de na Benet, poblat de grans ullastres.

(WP-05) Coll de na Benet - 2,6 km - 1 hora i 55 minuts - 162 m d'altitud.

Voltem a la dreta i continuem el descens pel camí de ses Fontanelles Sobiranes, una bassa d’aigua ubicada ben al mig del torrent que veiem a uns vuit minuts del coll. Un xic més avall, travessem per primera vegada el llit del torrent.

(WP-06) Torrent - 2,9 km - 2 hores i 5 minuts - 106 m d'altitud.

Continuem la davallada entre carritxeres per dins una pineda. Més avall, el camí travessa diverses vegades el torrent. En el darrer tram, flanquegem un dels seus salts i avancem pel seu llit, fins desembocar al camí de la Muntanya al Coll Baix.

(WP-07) Camí de la Muntanya - 3,8 km - 3 hores i 35 minuts - 55 m d'altitud.

Girem a la dreta i ara sols hem de seguir l'ampla pista que fa alguna pujadeta. Devers a la rota d'en Capó, fem una llarga parada per dinar [45']. Reprenem la marxa i, tot d'una passades les cases de Can Fe, arribem al punt d'inici.

(WP-01) Barrera de Coll Baix - 6,8 km - 4 hores i 22 minuts - 81 m d'altitud.

A les 14.09 h tanquem una excursió fàcil i ben agradable.

Inici/ Final: Barrera del Coll Baix (Alcúdia)
Temps efectiu sense parades: 2 hores i 30 minuts (Total: 4 hores i 22 minuts)
Excursió realitzada el dia: 30 d'abril de 2023
Components del grup: Aina, Agustí, Cesca i Josep
Cartografia: Tramuntana Nord. Editorial Alpina. (Escala: 1:25.000)
Observacions: Itinerari bo de fer. Tot ell discorre per camins de muntanya i pista de terra.

Un cim discret, en quant a l'alçada, però amb unes vistes fantàstiques de tota la contrada. Un itinerari per tenir en compte. Bona publicació. Salut Josep

És una volta amb unes vistes precioses i gens complicada, per estirar les cames. La vaig repetir per pujar a sa Teula i la Penya Miquel (Cap de Menorca).
Moltes gràcies pel teu comentari.