dijous, 29 d’agost del 2013

Prat de Cadí

Agradable passejada que ascendeix al Prat de Cadí situat a 1825 m d’alçada als peus de la muralla nord de la impressionant Serra del Cadí.
Sortim del menut poble d’Estana (1510 m.) quan falten pocs minuts per les 10 h. Prenem el carrer principal (sud) deixant a la dreta els antics rentadors.
En sortir del poble, agafem la pista que en suau descens passa pel Coll de Pallers (WP-02), deixem un camí (el GR-150) que surt a la dreta i seguim recte en sentit sud.
No tardem gaire en arribar a una bifurcació de camins (pal indicador), hem de seguir recte. El camí puja per un atapeït bosc de pi roig amb gatsaules i boixos, s’enlaira per la serra de Mataplana i assoleix el collet dels graus de Riclà a 1628 m (WP-03).
Continuem ascendint, decantats un poc cap a ponent, passem pel coll de Reineres a 1704 m (WP-04), després de franquejar una tanca metàl•lica. Des d’aquí ja s’albira una bona part de la calcària paret nord de la serra del Cadí.
A les 11 h tocades, assolim el collet Roig a 1780 m (WP-05) on fem una breu aturada per fer la fotografia de grup.
Després del coll, el planer camí travessa un bonic bosc de pi negre, avets, moixeres, bedolls i nerets i, transcorreguts uns quinze minuts, assolim el Prat de Cadí a 1825 m (WP-06) quan són les 11,40 h. Esplèndid indret rodejat de boscos i al peu de la paret nord del Cadí. Davant, entre les roques Verda i de l’Ordiguer, mig amagada pels núvols, destaca la canal del Cristall que permet superar aquesta impressionant  serralada.
Si avancem uns cinc minuts creuant el prat en direcció sud, s’arriba a la font del Pi, nosaltres un subgrup format per Tomeu, Cèsar, Cesca i Josep no l’hem sabut trobar, hem passat de llis i per una pista forestal hem arribat ben a prop de la paret del Cadí.
Passades les 12 h iniciem la baixada pel mateix camí arribant de nou a Estana a les 13,20 h.
Ruta d’anada i tornada pel mateix camí amb 489 metres de pujada acumulada i 9 km de recorregut. Itinerari fàcil i bo de fer, tot el recorregut està senyalitzat amb les marques blanques i grogues del PR C-121.
Excursió realitzada el dia 18 de juliol de 2013. amb el grup del viatge "Senderisme pels Pirineus": Cèsar, Lluís, Pep, Bernat, Esther, Pere, Elisabet, Anselm, Antònia, Tomeu, Maria, Cesca, Josep i el nostre guia de muntanya Isidre.
He consultat: Prat de Cadí. Generalitat de Catalunya.

Vaya colección de hermosas rutas, que nos estás ofreciendo. Mil gracias.
En Agosto del 2008, me hice un buen tramos de la fantástica Serra del Cadi: Refugi Sant Jordi - El Comabona - Refugi Prat d'Aguiló - Serra Cabirolera y Canal del Cristall (en una especie de "cingle" en la Canal, dentro de una curiosa cueva, se encuentra la bonita Font del Cristall).
Un fuerte abrazo,

Vas fer un recorregut molt complet i interessant que no tinc la sort de conèixer. Nosaltres una curta passejada per tastar aquests bonics paratges.
Una cordial salutació.

Hola Josep, estic mirant aquestes sortides teves pel Pirineu, i realment t'has fet un recorreguts encisadors, sense massa dificultats, però tots ell ben engrescadors. Gràcies per compartir-ho

Han estat uns itineraris fàcils però tots d'una gran bellesa. Pels amants de la muntanya, els Pirineus són fantàstics i amb un paisatge diferent al nostre.
Gràcies a tu per comentar.